دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۹۷۶
چهارشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

فکرشهر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: پیک مصرف استان بوشهر در مجموع ۲ تا ۲ هزار و ۲۰۰ مگاوات است که یکهزار و ۶۰۰ مگاوات آن مربوط به وسایل سرمایشی است که بیشترین میزان آن در بخش خانگی به مصرف می‌رسد.

به گزارش فکرشهر، غلامرضا حشمتی روز چهارشنبه در جمع مسئولان و رسانه های این استان اعلام کرد: ویژگی خاص استان بوشهر این است که ۸۰ درصد از مشترکان در بخش خانگی هستند و دیگر بخش‌ها در مجموع ۲۰ درصد از برق مصرفی این استان را به خود اختصاص می‌دهند، به همین دلیل حتی اگر همه این ظرفیت را به کار بگیریم باز هم کفاف مدیریت مصرف را نمی‌دهد.

وی افزود: به این دلیل لازم است بر مدیریت مصرف در بخش خانگی تمرکز بیشتری داشته باشیم زیرا صرفه جویی در این بخش کمک شایانی به گذر موفق از تابستان می‌کند.

حشمتی ادامه داد: امسال وزارت نیرو مشوق‌های خوبی برای کاهش مصرف در بخش خانگی در نظر گرفته است که بر اساس آن مشترکان به ازای هر کیلو وات کاهش در مصرف نسبت به همان بازه زمانی سال گذشته خود، به ازای هر کیلووات ۵۰۰ تومان پاداش دریافت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر اضافه کرد: الگوی مصرف برق در این استان سه هزار کیلووات است و اگر مصرف مشترکی به ۲ یا ۲ هزار و ۵۰۰ برسد که با خاموش کردن وسایل در ساعت‌های غیر ضروری و خاموشی لامپ‌های اضافی محقق می‌شود، می‌توانند با کاهش ۱۰ درصدی قبض خود را بطور کامل رایگان کنند و حتی بستان کار باشند.

وی اعلام کرد: در بخش کشاورزی، بر اساس مصوبه وزارت نیرو، امسال  کشاورزان می‌توانند ۱۹ ساعت استفاده کنند و ۱۳ تا ۱۷ را خاموشی داشته باشند که در این صورت ۱۹ ساعت برای آنها رایگان محاسبه می‌شود.

حشمتی اظهار کرد: مشوق‌های ارائه شده در بخش خانگی و کشاورزی می‌تواند تاثیر بالایی در کاهش مصرف در این بخش‌ها داشته باشد.

وی گفت: امسال با تلاشی که دولت در حد فاصل تابستان گذشته تا کنون داشته است، حدود ۲هزار و ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت برق کشور افزوده شده است ولی این نمی‌تواند ناترازی موجود را جبران کند؛ بنابراین برنامه ریزی‌های خوبی در حوزه کشاورزی، صنعتی، اداری و تجاری بین وزارتخانه‌های مختلف انجام شده است و مصوبه‌ای برای هم افزایی و تعیین تکلیف هر دستگاه در اردیبهشت ماه مصوب شد تا با مدیریت و صرفه جویی این کمبود جبران شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر افزود: در این استان هم این برنامه‌ریزی بخوبی اجرا شده است، کارگروه‌های استانی، شهرستانی و قرارگاه اداره‌ها شکل گرفته و موفق به مدیریت مصرف بر اساس سهمیه‌ های مدیریت مصرفی در نظر گرفته شده برای این استان شده‌ایم.

حشمتی عنوان کرد: تا کنون حدود ۴۰ مگاوات در بخش اداری،  ۲۰ تا ۲۵ مگاوات در کشاورزی و ۲۰ مگاات در بخش صنعتی صرفه جویی روزانه داشته‌ایم که در مجموع حدود ۹۵ مگاوات به اندازه ظرفیت یک نیروگاه متوسط مدیریت مصرف روزانه در استان بوشهر اتفاق افتاده است.

وی از رسانه‌ها خواست با تبیین اهمیت صرفه‌جویی در بخش خانگی و معرفی مشوق‌ها به مردم در مدیریت مصرف در بخش خانگی همکاری کنند.

حشمتی اذعان کرد: فصل تابستان بخاطر ورود بار سرمایشی به چرخه مصرف، فشار مضاعفی به صنعت برق وارد می‌شود و در سال‌های اخیر هم شاهد ناترازی میان مصرف و تولید بودیم که کاهش بارندگی و  حجم ورودی آب به سدها،  توسعه نامناسب تولید در سال‌های گذشته از عوامل مهم این ناترازی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: این ناترازی که منجر به ایجاد فاصله و شکاف ۱۲ تا ۱۵ هزار مگاواتی میان تولید و مصرف شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر