شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۳۹۳
دوشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در راستای توانمندسازی مددجویان، در سال گذشته با فراهم شدن فرصت‌های شغلی یک‌هزار و ۵۰۰ خانواده تحت پوشش این نهاد خودکفا و از چرخه حمایتی خارج شدند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، محمد رضا میری در نشست با خبرنگاران بیان کرد: در سال گذشته با پرداخت ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار، هشت هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در استان برای مددجویان کمیته امداد استان بوشهر فراهم شد.
 
وی از افزایش اعتبارات اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد استان خبر داد و افزود: امسال ۶۵۰ میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان زیر پوشش این نهاد اختصاص یافته که براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است برای ۱۲هزار و ۵۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شود.
 
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر ادامه داد: همچنین در راستای توانمندسازی مددجویان زمینه مهارت آموزی کسب و کار در حوزه اشتغال برای هفت هزار نفر از مددجویان در استان فراهم می‌شود.
 
وی با بیان اینکه توانمندسازی اقتصادی و معیشتی از اولویت‌های کمیته امداد استان بوشهر است، خاطرنشان کرد: طرح‌های اشتغال‌زایی و درآمدزایی بر اساس ظرفیت‌های مناطق از جمله آمایش سرزمینی اجرا و پس از آموزش مهارتی زمینه فرصت شغلی فراهم می‌شود.
 
میری عنوان کرد: در سال گذشته با فراهم شدن فرصت‌های شغلی، یک‌هزار و ۵۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان بوشهر خودکفا و از چرخه حمایتی خارج شدند، اما به این معنی نیست که این خانواده‌ها را کامل از چرخه معیشت حذف کنیم بلکه خدمات دیگر همچنان برقرار است.
 
وی گفت: در سال ۱۴۰۰ کمیته امداد استان بوشهر مقام دوم کشور را در حوزه اشتغال مددجویان و توانمند سازی خانواده‌های تحت حمایت و مقام دوم زکات کشور را کسب کرد.
 
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر درباره ساخت مسکن مددجویی نیز گفت: براساس تعهد انجام شده امسال ۳۰۰ واحد مسکونی با همکاری بنیاد مستضعفان و ۲۰۰ واحد نیز با همکاری بسیج سازندگی برای مددجویان کمیته امداد استان بوشهر ساخته می‌شود.
 
وی ساخت، خرید، لوله‌کشی گاز و تعمیرات از جمله برنامه حوزه مسکن مددجویان استان دانست و افزود: در سال ۱۴۰۰ ضمن ساخت حدود ۲ هزار واحد مسکونی، سه هزار و ۷۲۷ واحد نیز تعمیر و بازسازی شد.
 
میری از رشد ۷۳۱ درصدی توزیع لوازم ضروری، جهیزیه، وام کارگشایی و تسهیلات مسکن به جامعه مددجویی خبر داد و عنوان کرد: در همین ارتباط پارسال یک‌هزار و ۶۲۷ دستگاه کولر گازی و  یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه یخچال با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار خریداری و در اختیار نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد استان قرار گرفت.
 
وی گفت: در حوزه آبرسانی به مددجویان نیز با راه‌اندازی پویش نذر آب و مشارکت نیکوکاران چهار هزار و ۵۰۰ مخزن ذخیره یک‌هزار لیتری آب بین نیازمندان استان توزیع شد.
 
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر عنوان کرد: در زمان حاضر ۴۵ هزار خانوار با جمعیت بیش از ۹۰ هزار نفر زیر پوشش این نهاد قرار دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر