سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۵۷۸
پنجشنبه ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲

فکرشهر: مشکل دیرینه افت محسوس فشار و کم آبی در فصل تابستان روستای "قلعه قائد حیدر" از مناطق ساحلی و گردشگرپذیر شهرستان گناوه پس از سال‌ها در یک اقدام جهادی برطرف شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، این روستا که در نقطه بالادست قرار دارد، ساکنان آن درطول چندین سال از لحاظ تامین آب مشکل حاد داشتند و در مضیقه بودند که با اجرای نوسازی خطوط آبرسانی این مسیر که با حمایت فرماندار و مدیریت آب و فاضلاب گناوه صورت گرفت، مشکل آنها برای همیشه برطرف شد.

ساکنان این روستا  پس از رفع مشکل چندین ساله در تامین آب شرب  ابراز خوشحالی و خرسندی  و از مسئولان این شهرستان تقدیر کردند.

فرماندار گناوه در این ارتباط در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: درپی مطالبه مردم روستای قلعه حیدر، پیگیری های لازم به عمل آمد و با هماهنگی صورت گرفته با مدیریت آب و فاضلاب شهرستان، برنامه ریزی لازم برای رفع این مشکل به عمل آمد.

محمدتقی صفری افزود: در این راستا، با یک اقدام کارشناسی و جهادی یک مسیر برای اجرای لوله گذاری انتخاب و عملیاتی شد تا نگرانی ساکنان آن در بحث آب شرب با حداقل امکانات برطرف شود و مردم بتوانند بیشترین بهره برداری را داشته باشند.

وی اظهار کرد: برای تسریع در اجرای این پروژه بازدیدهای متعددی صورت گرفت که در این زمینه مدیریت و کادر عملیاتی آب و فاضلاب تلاش وافری از خود نشان دادند.

فرماندارگناوه  از مدیریت و نیروهای آب و فاضلاب این شهرستان که  نسبت به ترمیم و نوسازی خطوط لوله آبرسانی به این روستا شبانه روز تلاش و همت کردند، قدردانی کرد.

مدیر آب و فاضلاب گناوه گفت: با توجه به اینکه ساکنان روستای قلعه حیدر سالیان سال دچار مشکل کمبود آب بودند و آبرسانی به این منطقه سخت است، برای رفع این مشکل در یک کار کارشناسی، طرح نوسازی شبکه به متراژ ۲۰۰ متر به صورت رفت و برگشت با نصب ۲ دستگاه پمپ و مخزن با همکاری دهیاری این روستا در دستور کار قرار گرفت.

عبدالعزیز عبداللهی افزود: دهیار این روستا در برطرف کردن مشکل کم آبی اقدام به خرید و تامین یک دستگاه پمپ قوی برای پمپاژ آب کرده است.

وی بیان کرد: این اقدام  مشکلات گریبانگیر سالیان دور روستای قلعه حیدر که شامل ۲ قسمت است را برای همیشه برطرف کرد و ساکنان آن دیگر شاهد کم آبی نخواهند شد.

مدیر آب و فاضلاب گناوه یادآورشد: با توجه به مشکل کم آبی و گاهی افت فشار آب در مسیر روستای تل برج، اصلاح و نوسازی این با اجرای ۱٠٠متر شبکه در این نقطه انجام و  مشکل اهالی این روستا نیز برطرف شد.

وی تعداد انشعابات روستای قلعه حیدر را ۵۴۰ مشترک اعلام کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر