دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۷۹۲
يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۶

فکرشهر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از نفوذ گردوغبار فرامنطقه‌ای به استان خبر داد و گفت: کیفیت هوا کاهش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا عصر امروز، با وزش بادهای شمالی روی دریا، خلیج فارس بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان تا حدودی متلاطم است.

وی اضافه کرد: از امشب با کاهش سرعت وزش باد دریا نیز آرام تر خواهد شد همچنین امروز و فردا احتمال نفوذ گرد و غبار فرامنطقه ای و در پی آن کاهش دید افقی و کیفیت هوا روی خلیج فارس، سواحل و مناطق شمالی و مرکزی استان دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: روزهای پایانی هفته نیز در نیمه جنوبی استان در برخی ساعات بر پوشش ابر افزوده خواهد شد و احتمال وقوع ناپایداری‌های جوی در این مناطق دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و گردوخاک، احتمال ورود گرد و غبار فرا منطقه‌ای و کاهش دید افقی، فردا در برخی نقاط مه رقیق پیش بینی می‌شود.

مساعدی تاکید کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۳۲ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و روی دریا در مناطق جنوبی استان طی ساعاتی از امروز با سرعت ۱۶ تا ۴۶ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی استان در برخی ساعات امروز ۹۰ تا ۱۸۰، فردا در همه نقاط ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر