شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۸۸۵
دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۳

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: براساس ارزیابی‌ها مصرف آب ۷۵ درصد از مشترکان بوشهری فراتر از الگوی تعیین شده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، همایش وکارگاه آموزشی مدیریت مصرف آب و برق با حضور بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر و مشارکت ادارات زیرمجموعه وزارت نیرو در استان برگزار شد.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در این همایش، گفت: الگوی مصرف صحیح آب ۱۶ مترمکعب در ماه است که در این استان تنها ۲۵ درصد مشترکان این الگو را رعایت می‌کنند.
 
ابوالحسن عالی افزود: در استان بوشهر ۱۵ درصد مشترکان سه برابر الگو و ۳۰ درصد نیز ۲ برابر الگو تعیین شده، آب مصرف می‌کنند. همچنین مصرف آب ۳۰ درصد مشترکان در حد معقول و یا اندکی فراتر از الگوی تعریف شده است.
 
او در همین حال گفت: میزان آب تامین شده برای استان در فصل زمستان ۴۰۰ هزار مترمکعب بوده که در تابستان به ۳۶۰ هزار مترمکعب کاهش یافته است.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: دو سوم این میزان که از محل سد کوثر و آب شیرین‌کن‌ها تامین می‎شود، پایدار است، اما بقیه که از محل چاه‎های محلی و شهرستان کازرون تامین می‌شود از لحاظ پایداری خطرپذیری بسیار بالایی دارد.
 
به گفته عالی، ۷۵ درصد آب آشامیدنی استان بوشهر در بخش‌های خانگی و منازل و بقیه نیز در سایر بخش‎ها از جمله تجاری، فرهنگی و نظامی مصرف می‌شود.
 
وی افزود: براساس اطلاعات استخراجی از یک بررسی علمی، ۲۸ درصد آب مصرفی در خانه‌ها در آشپزخانه، ۲۴ درصد حمام، ۱۶ درصد توالت، ۸ درصد روشویی،   ۸ درصد لباسشویی، ۵ درصد ظرفشویی و بقیه در سایر زمینه‌ها استفاده می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تاکید کرد: بانوان جایگاه اساسی در حوزه مدیریت مصرف آب نقش موثری دارند.
 
عالی گفت: برای عبور از این تابستان چنانچه نسبت به زمستان تنها ۱۰ درصد در مصرف صرفه جویی شود، با موفقیت از زمان اوج مصرف آب، عبور خواهیم کرد.
 
۷۵ درصد از مشترکان بوشهری، بیش از الگو آب مصرف می‌کنندمدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر نیز گفت: به طور طبیعی مصرف برق با توجه به گرمای هوا افزایش یافته است و ضرورت دارد که تعادلی میان تولید ومصرف انرژی ایجاد شود.
 
غلامرضا حشمتی افزود: تلاش‌ها برای استفاده از همه ظرفیت‌های تولید منجر به این نکته شده است که با همه مشکلات موجود، برق مورد نیاز مردم تامین شود.
 
او ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد مشترکان برق استان، خانگی هستند خانواده‌ها و به‌ویژه بانوان برای مدیریت مصرف نقش موثری دارند.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر عنوان کرد: خانواده‌ها می‌توانند با خاموش کردن کولر اضافی، تنظیم دمای کولر بر روی ۲۵ و خاموش کردن لامپ‌های اضافی مصرف برق خود را حدود ۳۰ درصد کاهش دهند.
 
حشمتی همچنین از خانواده‌ها خواست استفاده از وسایل پرمصرفی مانند ماشین لباسشویی و ظرفشویی، و جارو برقی در ساعت اوج مصرف یعنی ۱۲ تا ۱۸ به پایداری شبکه انرژی کمک کنند.
 
او درباره نقش کاهش ساعت کاری ادارات در کاهش مصرف برق در استان نیز گفت: با کاهش ساعت کاری ادارات از ۱۶ خرداد و به دنبال آن کاهش مصرف برق به ویژه در بخش وسایل خنک‌کننده، ۴۰ مگاوات در مصرف انرژی صرفه‌جویی شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر