دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
کد خبر: ۱۱۷۳۷۶
دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸

فکرشهر: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نسبت به خیز هفتم کرونا هشدار داد و گفت: این استان در تزریق دز سوم واکسن کووید-۱۹ آمار بسیار پایینی دارد.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر حسن ملکی‌زاده روز دوشنبه اظهار کرد: در حال حاضر بیماری کرونا در کشورهای اروپایی و هم‌جوار به سمت پیک جدید در حال افزایش است و در ایران نیز از هفته گذشته تاکنون تعداد بیماران سرپایی و بستری رو به افزایش رفته است.

وی بابیان اینکه لازم است مردم توجه ویژه‌ای به تکمیل واکسیناسیون خود داشته باشند، اضافه کرد: افزایش آمار هرچند ملایم است اما افزایش بیماران سرپایی نشان‌دهنده آن است که ممکن است اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشده و واکسیناسیون را تکمیل نکنیم به پیک هفتم وارد شویم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: دز سوم واکسیناسیون آمار بسیار پایینی داشته و در سنین بالای ۱۸ سال ۳۷ درصد دز سوم واکسن خود را تزریق کرده‌اند. این در حالی است که در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال ۷۰ درصد دز دوم، در سنین ۵ تا ۱۲ سال حدود ۶ درصد دز اول را تزریق کرده که دز دوم آن ۲.۶ درصد بوده است.

ملکی‌زاده تاکید کرد: انتظار می‌رود باوجود سبد کاملی از انواع واکسن‌هایی که در کشور و استان بوشهر وجود دارد هم استانی‌های عزیز جهت تکمیل واکسیناسیون به مراکز تعیین‌شده مراجعه و زنجیره واکسیناسیون خود را کامل کنند.

وی بیان کرد: برخی با این دیدگاه که سیستم ایمنی ما قوی بوده و در صورت ابتلا مشکلی پیش نمی‌آید دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند که لازم است بدانند ابتلای ما برای اطرافیان خطرناک بوده لذا تاکید می‌کنیم که حتما واکسیناسیون خود را کامل کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: افراد بالای ۱۸ سال که هر سه دز خود را تزریق کرده‌اند درصورتی‌که ۶ ماه از دز سوم آن‌ها گذشته باشد لازم است که دز چهارم (یادآور) را تزریق کنند.

ملکی‌زاده خاطر نشان کرد: در خصوص گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال فقط آن دسته از عزیزانی که بیماری زمینه‌ای یا نقص سیستم ایمنی دارند نیاز به تزریق دز سوم دارند.

وی افزود: همچنان سویه غالب در کشور سویه امیکرون است و ۲ فرم غالب BA۴  و BA۵ است که امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون از سوی مردم از ورود به موج هفتم جلوگیری کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر