شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: با توجه به وضعیت بحرانی آب دراین استان، یکی از راههای مدیریت آن کشت جایگزین و افزایش بهره وری با استفاده از فناوری های روز است.\n\nبه گزارش فکرشهر، شاپور رجایی روز شنبه درگفت وگو با ایرنا، افزود: سیاست کلی دولت و نظام بر این است که به هر طریق ممکن جلوی توسعه محصولاتی که نیاز به آب زیاد دارند، گرفته شود.
کد خبر: ۱۱۷۳۸
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۳

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: با توجه به وضعیت بحرانی آب دراین استان، یکی از راههای مدیریت آن کشت جایگزین و افزایش بهره وری با استفاده از فناوری های روز است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، شاپور رجایی روز شنبه درگفت وگو با ایرنا، افزود: سیاست کلی دولت و نظام بر این است که به هر طریق ممکن جلوی توسعه محصولاتی که نیاز به آب زیاد دارند، گرفته شود.

\n\n

وی اضافه کرد: این سیاسیت به معنی کاهش تولید محصولات کشاورزی نیست بلکه با بهره گیری از تکنولوژی جدید و دانش و مهارت بهره برداری را می توان به روشی که بدون هرگونه افزایشی درمصرف نهاده هایی مانند آب، تولید محصولات را افزایش داد و به اقتصاد و معیشت خانواده نیز کمک کرد.

\n\n

رجایی بیان کرد: شهرستان دشتستان بیشترین سطح زیرکشت نخیلات و زراعت استان بوشهر و تاثیرپذیری از پدیده خشکسالی و بحران آب را داشته است.

\n\n

وی اظهارکرد: بیش از 90 درصد آب سطحی استان بوشهر در شهرستان دشتستان مصرف می شود.

\n\n

رجایی بیان کرد: کاهش های اخیرکه در ورودی آب استان بوشهر بوجود آمده بیشترین تاثیر را در بخش کشاورزی در حوزه شهرستان دشتستان داشته است.

\n\n

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر افزود: به همین دلیل گستردگی سطح باغ ها از سویی و کمبود آب از طرفی دیگر باعث شده که محدودیت هایی را از لحاظ کشت و محصولات از جمله محصولات پرآب و باغی دراین شهرستان داشته باشیم.

\n\n

وی اضافه کرد: امکان حد آب محصولات باغی و بویژه نخیلات برای ما متصور نیست و بنابراین تنها برنامه ما این است که کشت نخیلات و باغ ها را متوقف کنیم.

\n\n

رجایی گفت: در بخش آب های زیرزمینی شهرستان دشتستان از وضعیت مناسبی برخورددار نیست و همه دشت های شهرستان حتی در فصل زمستان که رصد کردیم از میزان و کاهش منفی روبرو هستند.

\n\n

وی بیان کرد: تغییرات در دشت های شهرستان دشتستان از جمله گلدشت، شبانکاره و دالکی و حتی دشت برازجان بوضوح دیده می شود.

\n\n

رجایی افزود: شور شدن آب نیز به مرور باعث می شود که محصولاتی با کیفیت درآینده با مشکل روبرو شوند و منابع اب در آینده جوابگو نباشد به همین دلیل محصولات جدیدی را جایگزین کنیم. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر