دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۴۱۳
دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۲

فکرشهر: معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: واقعه غدیر خم با خطبه خوانی و برنامه نمایشی در۱۳ نقطه این استان بازخوانی و بازسازی می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سرهنگ علی غضنفری روز دوشنبه در نشستی که به صورت ارتباط تصویری با دست اندرکاران بازسازی واقعه غدیر در استان بوشهر برگزار شد، هدف از بازسازی و بازخوانی واقعه غدیر در این استان را گسترش، تعمیق، ترویج و انتقال مفاهیم دینی فرهنگ غدیر به جامعه و تبیین جایگاه ولایت و امامت عنوان کرد.

وی اظهار کرد: برخی از رویدادها در تاریخ اسلام دارای ماهیتی تاریخی و ارزشی خاص هستند که ضرورت دارد برای حفظ، استمرار و زنده نگه داشتن این آیین‌های مقدس تلاش شایسته ای از سوی مسئولان و نهادها درامر تبلیغ ارزش‌ها و فراهم سازی شرایط و امکانات برای برپایی مراسم انجام شود.

غضنفری یادآور شد: بازسازی واقعه غدیر هر سال با استقبال چشمگیر مردم ولایتمدار روبرو است و برگزاری این مراسم توانسته نقش موثری در فرهنگ‌سازی حادثه غدیر ایفا کند.

وی با تاکید بر اینکه بازسازی واقعه غدیر خم یک برنامه وحدت آفرین است، گفت: در این حرکت عظیم سعی می‌شود تمام آنچه در صدر اسلام و در روز غدیر خم انجام شده است طبق احادیث، روایت‌ها و کتاب‌های معتبر بازخوانی شود.

غضنفری یادآورشد: در کنار برنامه بازسازی و بازخوانی واقعه غدیر سفره اطعام، بسته‌های معیشتی، خطبه خوانی و کاروان شادی در دهه ولایت بر گزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر