يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۴۲۱
دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹

فکرشهر: رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر می‌گوید در حال حاضر مهمترین مشکل شرکت‌های دانش بنیان در زمینه دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو یا همان سیب سبز سلامت است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، در نشست هم اندیشی و بررسی رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری خلیج فارس استان با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، مشکلات شرکت‌های دانش بنیان بررسی شد.
 
به گزارش رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر در این نشست گفت: اکنون ۱۳۰ مجموعه شرکت‌های دانش بنیان و فناور در استان داریم که ۳۰ شرکت در حوزه زیست فناوری و دارو فعالیت دارند.
 
دکتر حسن حبیبی با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه زیست فناوری جایگاه اول کشور را دارد، افزود: بسیاری از محصولاتی که در این حوزه در شرکت‌های دانش بنیان استان تولید می‌شود مشتری‌های بین‌المللی دارند و حتی خواستار حضور این شرکت‌های دانش بنیان در کشور خود و استفاده از محصول تولیدی آن‌ها هستند که این موارد مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.
 
به گفته وی در حال حاضر مهمترین مشکل شرکت‌های دانش بنیان در زمینه دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو یا همان سیب سبز سلامت است، که باید سعی شود شرایط برای فعالیت آن‌ها تسهیل شود.
 
رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس می‌گوید: وظیفه پارک علم و فناوری فراهم سازی تسهیلات، فضای کار و تسهیل‌سازی بازار برای عرضه کالا در بازار‌های داخلی و بین‌المللی و نمایشگاه‌هاست.
 
معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: با توجه به شعار سال از ابتدای سال ۱۴۰۱ برنامه حمایتی یک‌ساله خود را در حمایت همه جانبه از شرکت‌های دانش بنیان تنظیم کردیم.
 
دکتر اکرم فرهادی افزود: در این نشست مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در ثبت دارو و ثبت شرکت‌ها بررسی شد و بناست حمایت همه جانبه برای تسهیل فرایند‌ها انجام شود.
 
وی ادامه داد: این حمایت‌ها از بدو تاسیس شروع می‌شود و شامل حمایت فکری در راستای فعالیت کاری، فعالیت آزمایشگاهی، فضای فیزیکی برای اسکان شرکت‌ها و پیگیری تسهیلاتی است که از محل صندوق‌های ویژه و خاص شرکت‌های دانش بنیان درخواست می‌شود.
 
معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: یکی از فرایند‌ها حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیانی است که آشنایی و تجربه‌ای از بازار و فرایند کاری ندارند و در مواردی ممکن است این بی‌اطلاعی ایده آن‌ها را تهدید کند، اما با اطلاع‌رسانی، شفاف‌تر و واضح‌تر وارد مسیر‌های شغلی می‌شوند.
 
در این جلسه تفاهمنامه مشترکی میان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و پارک و علم و فناوری خلیج فارس منعقد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر