دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر:
فکرشهر: بخشدار ارم از آتش سوزی در 100 هکتار از مراتع و جنگل های این بخش خبر داد...
کد خبر: ۱۱۷۵۴
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۸

فکرشهر: بخشدار ارم از آتش سوزی در 100 هکتار از مراتع و جنگل های این بخش خبر داد.

\n\n

مسعود صیادی بامداد یکشنبه در گفت وگو با فکرشهر گفت: بر اثر آتش سوزی 100 هکتار از مراتع و جنگل های منطقه چهوک بخش ارم شهرستان دشتستان در آتش سوخت.

\n\n

وی توضیح داد: خاموش کردن این اتش که ساعت 19 و 30 دقیقه شامگاه شنبه، 2 خردادماه 1394 آغاز شده بود، حدود 5 ساعت به طول انجامید و نهایتا با کمک نیروهای مردمی آشنا به محل، بسیج و عشایر منطقه و ساعت 24 مهار گردید.

\n\n

صیادی اظهار داشت: خاموش کردن اتش به دلیل کوهستانی بودن منطقه بسیار با مشکل مواجه بود چرا که ماشین های آتش نشانی نمی توانستند در محل حضور یابند و در واقع استفاده از وسایل نقلیه ی اتش نشانی برای مهار آن غیرممکن بود.

\n\n

بخشدار ارم این اقدام مردمی را خودجوش عنوان کرد و تاکید نمود: مردم با همکاری منابع طبیعی شهرستان برای اطفاء حریق مشارکت کردند.

\n\n

صیادی اضافه کرد: منطقه ی ارم و جنگل چهوک، زیستگاه انواع حیوانات وحشی و گونه های گیاهی و جانوری حفاظت شده است و این آتش سوزی علاوه بر از بین بردن این مراتع و جنگل ها و خسارت بر محیط زیست و منابع طبیعی باعث از بین رفتن زیستگاه محیط زیست حیوانات نیز شده است.

\n\n

وی تاکید کرد: انواع درختان بنه، کلخنگ و بادام وحشی در این اتش از بین رفتند و زیستگاه حیواناتی چون بز و کل وحشی نیز نابود شد.

\n\n

بخشدار ارم نیاز مبرم به وجود الگرد آتش نشانی در مناطق کوهستانی در زمان وقوع چنین حوادثی را یادآور شد و پیرامو نعلت اتش سوزی نیز گفت: آتش سوزی به دلیل بی احتیاطی یکی از عشایر و دامداران صورت گرفته و گرمای هوا و باد نیز باعث تشدید و سرایت آن به سایر نقاط جنگل شده است.

\n\n

وی با اشاره به اینکه خسارت جانی در این حادثه وجود نداشته است، افزود: برآورد دقیق ریالی خسارت های وارده به مراتع وجنگل های منطقه در دست بررسی است.

\n\n

*عکس تزیینی است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر