يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۵۹۵
چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: برای احداث شهرک زیست‌فناوری‌ در کل کشور هشت مجوز صادر شده که یکی از آنها برای شهر دلوار است که ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به این شهرک اختصاص یافته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد لطفی روز چهارشنبه در نشست با اعضای شورای شهر و شهردار دلوار اظهار کرد: با استقرار و فعالیت شرکت‌ها در این مجموعه، شهر دلوار از این شهرک انتفاع خوبی در زمینه اشتغال‌زایی و اقتصادی خواهد برد.

وی ادامه داد: در خصوص توزیع اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی، حدود ۵۰ میلیارد تومان به بخش دلوار این شهرستان اختصاص یافت.

لطفی یادآور شد: شورای شهر باید طوری برنامه‌ریزی کند که از نظر اقتصادی بقیه نقاط شهرستان وابسته به دلوار شود.

وی بیان کرد: با توجه به مشکلات شهر دلوار در حوزه آب و برق، پروژه‌ها و اعتباراتی برای نوسازی شبکه آبی و برق این شهر در نظر گرفته‌ایم.

لطفی با اشاره به اینکه شهر دلوار قابلیت‌های زیادی در حوزه‌های گردشگری، اقتصادی، دریایی و صید و صیادی دارد، تصریح کرد: نگاه فرمانداری به شهرستان نقطه‌ای نیست و هر قسمت از شهرستان بر اساس ظرفیت ذاتی و نیازهایی که دارد دیده می ‎شود.

وی با اشاره به اینکه یک مجتمع فرهنگی ورزشی در دلوار احداث خواهد شد، عنوان کرد: در حوزه صید و صیادی و پرورش ماهی و میگو نیز فراخوان‌هایی زده شده که در آینده با اجرایی شدن آنها، شهر دلوار منتفع خواهد شد.

لطفی ادامه داد: ایستگاه فوق توزیع برق جایینک در ابتدای کار دولت پیشرفت آن ۳۰ درصد بود که در کمتر از یک سال و در دولت جدید به ۱۰۰ درصد رسیده است.

وی یاداور شد: نوسازی خط انتقال آبرسانی روستاهای جنوبی بخش دلوار یکی دیگر از پروژه‌های ملی‌ست که برای رفع مشکل آب مردم جنوب بخش دلوار، توسط سپاه اجرا شده است.

فرماندار تنگستان گفت: آب شیرین‌کن  چهارهزار متر مکعبی دلوار مقرر شده در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی افزود: زمین ایستگاه هواشناسی بندر عامری نیز تامین شده و چهار میلیارد تومان اعتبار نیز به آن اختصاص داده شده است.

لطفی با اشاره به اینکه شبکه انتقال آب پنج روستای بخش دلوار نوسازی خواهد شد، اظهار کرد: برای تکمیل مخزن آب دلوار نیز ۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه از دغدغه مردم در حوزه‌های آب، برق و تلفن باید کاسته شود، گفت: برخلاف سنوات گذشته که در بودجه برای حوزه‌های آب، برق و تلفن اعتباری پیش‌بینی نمی‌شد، در این سه حوزه اعتباراتی پیش‌بینی شده تا فتح بابی برای اختصاص اعتبارات وزارتخانه‌های مطبوع شود.

لطفی تاکید کرد: با برنامه‌ریزی و پروژه‌محوری، از ظرفیت‌های استانی و کشوری برای تحقق خواسته‌های مردم شهر دلوار استفاده می‌شود  تا این شهر حرکت خود در مسیر توسعه را با سرعت بیشتری دنبال کند.

وی همچنین با تقدیر از پیگیری‌ها و همراهی‌های نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی از در دستور کار قرار گرفتن احداث پروژه‌های اسکله دلوار و اتوبان اهرم به دلوار با پیگیری وی خبر داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر