يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۶۶۴
پنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲

فکرشهر: به گفته رئیس حوزه هنری استان بوشهر نوسازی سینما بهمن بوشهر به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، امید پارسایی فر با اشاره به تعطیلی موقت تعدادی از سینما‌های قدیمی کشور از جمله سینما بهمن بوشهر بعد از حادثه متروپل آبادان گفت: حوزه هنری نسبت به اصول ایمنی و حفظ سلامت عمومی خود را متعهد می‌داند و سینما را خودخواسته و مسئولانه از روند فعالیت روزانه خارج کرد تا نسبت به بهبود وضعیت آن کمک شود.

وی اظهار داشت: در دولت قبل با هدف بهسازی و به روزرسانی سینما بهمن بوشهر چهار میلیارد تومان اعتبار به تصویب رسید که با وقوع شرایط کرونایی و تعطیلی سینما این بودجه از سبد حوزه فرهنگی استان خارج شد.

پارسایی فر بیان کرد: سینما بهمن بیش از پنجاه سال در کنار مردم استان بوشهر بوده است. در دهه هشتاد یک بار بازسازی شد؛ اما الان نیاز به نوسازی و تجهیز به وسایل مدرن تصویری و صوتی دارد.

وی گفت: در طرح جدید سینما بهمن افزایش سالن‌ها و ظرفیت آن و فناوری‌های دالبی و سه بعدی در نظر گرفته شده است.

رئیس حوزه هنری استان افزود: با برآورد انجام شده باتوجه به افزایش بهای طرح‌های عمرانی و تجهیزات فنی سینمایی حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای به روزرسانی سینما از نظر نوسازی ساختمان و تجهیزات نیاز است.

پارسایی فر گفت: با کارشناسی صورت گرفته نیازی به تخریب ساختمان سینما بهمن نیست و با مقاوم سازی آن با شیوه‌های نوین مهندسی و سازه‌های سبک، استحکام بنا مانند سینما‌های خوزستان، فارس، اصفهان امکان پذیر است.

وی افزود: تخریب کامل سینما بهمن و نوسازی آن با توجه به نیاز طرح به اعتبارات و بودجه بالا استان بوشهر را چند سال فاقد سینمای حرفه‌ای خواهد کرد که بر همین اساس اولویت بر استحکام و بهسازی سالن کنونی به عنوان یکی از سالن‎های شاخص و برجسته در جنوب کشور است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر