شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر؛
فکرشهر: فرماندار دشتستان در مراسم گرامیداشت فتح خرمشهر ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و موالید ائمه اطهار(ع) گفت: سوم خرداد روز مقاومت ، ایثار و پیروزی ملت ایران و نقطه عطفی در تاریخ جنگ عراق علیه ایران و ...
کد خبر: ۱۱۷۷۲
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶

فکرشهر: فرماندار دشتستان در مراسم گرامیداشت فتح خرمشهر ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و موالید ائمه اطهار(ع) گفت: سوم خرداد روز مقاومت ، ایثار و پیروزی ملت ایران و نقطه عطفی در تاریخ جنگ عراق علیه ایران و دوره دفاع مقدس به حساب می آید .

\n\n

به گزارش فکرشهر، دکتر ارسلان زارع در ادامه سخنان خود با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر ، اظهار داشت : ایدئولوژی توحیدی و توکل به خدا ، وحدت بسیجیان ، سپاهیان ، ارتشیان و آحاد مردم ایران و همچنین پیروی از رهبری امام خمینی (ره) مهمترین عوامل پیروزی و فتح خرمشهر می باشند.
\nوی تصریح کرد : مقاومت ملت ایران ، فداکاری ها و پیروزی در دفاع مقدس مهمترین عاملی است که اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را تضمین کرده است .

\n\n

فرماندار دشتستان با بیان اینکه امروز که خاورمیانه منطقه پر آشوب جهان است ایران در امنیت و آرامش کامل بسر می برد ، افزود : برای پیشرفت و توسعه ملی نیاز به همدلی و همزبانی بیشتر مردم ، بسیجیان ، سپاهیان ، ارتشیان و دولتمردان است تا همچنان، فتح خرمشهر سرمشق و درسی جاودانه برای مقاومت ، ایثار ، توکل به خدا و پیروزی باشد .

\n\n

\n\n

نماینده عالی دولت در دشتستان با اشاره به امیدوارتر شدن مردم به آینده کشور ، گفت: امروز دولت تدبیر و امید براساس قانون و ضوابط بین المللی با همکاری و حمایت مردم و پشتیبانی و هدایت رهبر معظم انقلاب از حقوق هسته ای ملت ایران دفاع می کند .

\n\n

زارع با تاکید بر اینکه خائن خواندن خادمین ملت در مذاکرات هسته ای ، جفا به رهبری و هتک حرمت به اعتماد مردم است ، بیان داشت : همانگونه که 3خرداد روز خاطره انگیز و افتخار آفرینی برای هر ایرانی است انشاءا... روز توافق نهایی جامع هسته ای نیز روزی افتخار آفرین برای ملت ایران شود .

\n\n

وی در پایان با اشاره به اینکه امسال ، سال برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است از مردم و مسوولین شهرستانی خواست تا با تلاش و کوشش ، همدلی و همزبانی بیشتر زمینه مشارکت و حضور حداکثری مردم را فراهم آورند.

\n\n

در پایان این مراسم از هواپیمای فوق سبک شاهین که به دست متخصصین دشتستانی ساخته شده قادر است با سرعت 80 کیلومتر در ساعت پرواز کند و ماموریت‌های مختلفی از جمله آموزش خلبانی و کنترل ترافیک و همچنین تفریحی مورد استفاده قرار گیرد رونمایی شد .

\n\n

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایرنا، هواپیمای بومی فوق سبک با ظرفیت دو نفر در استان بوشهر توسط بسیجیان دشتستانی ساخته شده است.

\n\n

مسوول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فنآوری سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در حاشیه این آیین گفت: سازمان بسیج علمی استان بوشهر آمادگی دارد از مخترعان و مبترکان بسیجی در عرصه تبدیل ایده به نمونه های اولیه و سپس تجاری سازی آنها حمایت کامل به عمل آورد.

\n\n

حمزه شیخیانی افزود: در سالهای گذشته برخی از اختراعات و ابتکارات بسیجیان به مرحله تجاری سازی و تولید رسیده است که افتخاری برای استان است.

\n\n

وی گفت: یکی از طرح های بسیجیان که امروز رونمایی شد، هواپیمایی با سرنشین است که توسط تیم سازنده به سرپرستی برادر بسیجی بابک کیامرثی و برادارن وی و تعدادی از نخبگان شهرستان و بسیجیان از ناحیه مقاومت بسیج دشتستان برای اولین بار در سطح استان بوشهر طراحی و ساخته شده است.

\n\n

\n\n

مسوول فنی ساخت این هواپیمایی فوق سبک با سرنشین در دشتستان نیز گفت: این هواپیمای دونفره شامل خلبان و یک نفر سرنشین همراه در سال 92 توسط برداران کیامرثی و تیم همراه و تعدادی از بسیجان دشتستان طراحی و محاسبات اولیه ساخت آن آغاز شد.

\n\n

مجتبی قاسمی افزود: جنس بدنه این هواپیما که با طراحی و محاسبات دقیق مهندسی صورت گرفته از آلومینیوم آلیاژی است و کاملا ساخت بومی توسط تیم سازنده است.

\n\n

وی بیان داشت: طول این هواپیمای 560 سانتیمتر و ارتفاع آن نیز دو متر و 15 سانتیمتر با وزن 240 کیلو گرم است.

\n\n

قاسمی تصریح کرد: حداکثر سرعت این هواپیما 250 کیلومتر در ساعت با ارتفاع پروازی 14 هزار پا می باشد.

\n\n

بسیجی خلبان محمد جعفر آبادی نیز هدف اصلی و کاربرد این نوع هواپیماهای فوق سبک با سرنشین را آموزش خلبانی ،استفاده در عکسبرداری های هوایی ،پروازهای تفریحی و گشت زنی ها هوایی ذکر کرد.

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

 

\n\n

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر