شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۸۰۷
يکشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴

فکرشهر: رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر گفت: دبیر خانه دائمی نمایشگاه صنایع شیلاتی ایران و جشنواره برگزیده‌های ملی این صنعت در این مرکز تشکیل شد و قرار است نمایشگاه سالانه همراه با برنامه‌های جانبی از سوی شرکت‌های فرانو و شتاب دهنده ایده‌بان در این استان برگزار شود.

به گزارش فکرشهر، حسن حبیبی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به جایگاه ویژه استان بوشهر در تولید میگوی پرورشی کشور، بیان کرد: تاکنون این نمایشگاه در استان بوشهر برگزار نشده اما با توجه به ظرفیت و نیاز این استان و استان‌های آبزی پروری همجوار در زمینه تجهیزات، و سایر نهاده های مورد نیاز، این نمایشگاه از امسال در بوشهر قطب پرورش میگوی کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون دبیرخانه دائمی این نمایشگاه ملی تشکیل شده و فرآیند نامه‌نگاری و جذب شرکت‌های فعال در این حوزه از سراسر کشور در حال انجام است.

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان چتر نوین آموزان لیان (فرانو) و دبیر اجرایی این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: ظرفیت بالای بوشهر و استان‌های همجوار در پرورش ماهی و میگوی پرورشی، واگذاری واحدهای تکثیر و پرورش در این استان برای توسعه زیرساخت های شیلاتی در مناطق رود شور، دیلم شمالی و شیف و لزوم مهاجرت به سیستم‌های نوین پرورشی، این ضرورت را ایجاد کرده است تا شرکت‌های فعال در  حوزه تجهیزات و نیازهای اولیه واحدهای شیلات در این استان گرد هم آیند و تولیدات خود را در معرض دید فعالان آبزی پروری قرار دهند.

مصطفی محمدی اذعان کرد: پیش بینی می‌شود ۸۰ تا ۱۰۰ سازمان، نهاد و شرکت فعال در حوزه شیلات و آبزی پروری و عرضه کننده نهاده های  شیلاتی در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان فرانو که در زمینه آموزش شیلات و کشاورزی فعال است، افزود: استان بوشهر حدود ۱۵ شرکت در این حوزه دارد که می‌توانند حضور موثری در این نمایشگاه داشته باشند.

محمدی گفت: این نمایشگاه در دی ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و چند مدرس بین‌المللی نیز در بخش آموزش این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی عنوان کرد: اداره کل شیلات، استانداری، پارک علم و فناوری خلیج فارس، اتاق بازرگانی، اتحادیه و خوشه آبزیان و شرکت شهرک های صنعتی بوشهر بخشی از حامیان  این نمایشگاه هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر