سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر کنترل کیفی آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: برای اطیمنان از بهداشتی و سالم بودن آب آشامیدنی استان بوشهر بیش از ۶۵ هزار و ۷۳۳ مورد آزمایش کلرسنجی بر روی آب آشامیدنی این استان انجام شده است.\n\nبه گزارش فکرشهر، موسی پناهنده در جلسه کمیته کنترل کیفی آب استان بوشهر با بیان اینکه آزمایشگاه‌ شرکت آبفای استان بوشهر مرجع و معتمد حفاظت محیط زیست است اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از نظر کنترل بهداشت آب دارای امکانات و تجهیزات ویژه‌ای است، به‌گونه‌ای که روزانه ضمن کلرسنجی، آزمایشات گوناگون برای کیفیت آب انجام می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۸۰۱
سه‌شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۳

فکرشهر: مدیر کنترل کیفی آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: برای اطیمنان از بهداشتی و سالم بودن آب آشامیدنی استان بوشهر بیش از ۶۵ هزار و ۷۳۳ مورد آزمایش کلرسنجی بر روی آب آشامیدنی این استان انجام شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، موسی پناهنده در جلسه کمیته کنترل کیفی آب استان بوشهر با بیان اینکه آزمایشگاه‌ شرکت آبفای استان بوشهر مرجع و معتمد حفاظت محیط زیست است اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از نظر کنترل بهداشت آب دارای امکانات و تجهیزات ویژه‌ای است، به‌گونه‌ای که روزانه ضمن کلرسنجی، آزمایشات گوناگون برای کیفیت آب انجام می‌دهد.

\n\n

وی، با اشاره به اینکه آزمایشگاه این شرکت دارای گواهینامه ایزو 18001 ایمنی و بهداشت شغلی است تصریح کرد: استاندارد کیفیت آب به طور شبانه روزی در آزمایشگاه‌های شرکت آبفا کنترل می‌شود که در این رابطه آزمایشات شیمیایی، میکروبی،‌ کلرسنجی و جذب اتمی از آب مصرفی توزیعی انجام می‌گیرد.

\n\n

مدیر کنترل کیفی آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه آب شبکه آبرسانی استان بوشهر دارای کیفیت‌ بالایی است گفت: آب آشامیدنی این استان بهداشتی است بگونه‌ای که روزانه علاوه بر اینکه در آزمایشگاه شرکت آبفا مورد آزمایش قرار می‌گیرد مرکز بهداشت بوشهر نیز نظارت ویژه‌ای بر کیفیت و بهداشتی بودن آن دارد.

\n\n

  وی با اشاره به اینکه کارشناسان شرکت آب و فاضلاب با تلاش شبانه‌روزی، آب با کیفیت در اختیار مشترکان قرارمی‌دهند، افزود: سال قبل از منابع تامین ‌کننده آب آشامیدنی، مخازن ذخیره و شبکه توزیع آب بیش از 65 هزار و 733 مورد کلرسنجی و 4‌هزار و 798 مورد آزمایش میکروبی انجام شده است.

\n\n

مدیر کنترل کیفی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از آزمایش کدورت‌ سنجی آب خبر داد و بیان کرد: در مدت یاد شده 66 هزار و 770 مورد کدورت‌سنجی و 4هزار و 658 مورد آزمایش میکروبی هتروتروف و 250 مورد آزمایش شیمی فیزیک بر روی آب آشامیدنی استان بوشهر انجام شده است.

\n\n

پناهنده با تاکید بر اینکه با نمونه‌گیری مستمر کارشناسان کنترل کیفی سلامت آب آشامیدنی تضمین است، گفت: تمام شهرهای استان بوشهر تحت پوشش کنترل کیفی آب قرار دارند که پس از آنالیز آزمایشات کلرسنجی، میکروبی و شیمیایی آب آشامیدنی مورد اطیمنان که از سلامت کامل برخوردار است وارد شبکه آبرسانی می‌شود.

\n\n

وی گفت سال گذشته علاوه بر آزمایشات یاد شده 70 مورد نمونه برداری و آزمایش فلزات سنگین بر روی آب آشامیدنی استان بوشهر انجام شده است.

\n\n

منبع:تسنیم

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر