دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۰۳۸
سه‌شنبه ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توسعه آموزش‌های مهارتی گفت: کاهش نرخ بیکاری در استان بوشهر نیازمند همت همه مسئولان است.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم جمیری عصر سه‌شنبه در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای در بوشهر که به مناسبت هفته ملی مهارت صورت گرفت اظهار داشت: باید مراکز آموزش فنی و حرفه ای در استان بوشهر توسعه یابد.

وی افزود: ظرفیت‌های اشتغالزایی فراوانی در استان بوشهر وجود دارد و باید با تکیه بر مهارت آموزی و تربیت نیروی ماهر در جهت جذب سهمیه‌های استخدام تلاش کرد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اشتغال یکی از مهمترین اهداف دولت است، اضافه کرد: باید توسعه مهارت آموزی در استان بر اساس آمایش سرزمینی و مشاغل نوین و دانش بنیان باشد.

وی آماده سازی نیروی کار برای صنایع استان را مهمترین هدف توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر دانست و اظهار داشت: باید همه دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌های استان در کنار آموزش فنی و حرفه‌ای قرار گیرند تا زمینه تربیت نیروی تکنسین و متخصص در همه نقاط استان بوشهر محیا شود.

جمیری با بیان اینکه باید از ظرفیت همه قوانین در جهت توسعه مهارت آموزی جوانان استفاده کرد، گفت: مهارت آموزی باید یکی از دغدغه‌های مهم همه مسئولین دستگاه‌های اجرایی باشد و فرهنگ مهارت پروری در دل خانواده‌ها توسعه یابد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید همه زمینه توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه ای را در استان بوشهر محیا کند، افزود: شرکت‌های نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاه اتمی باید در کنار آموزش فنی و حرفه ای قرار گیرند تا جوانان استان بوشهر دیگر دغدغه مهارت آموزی و اشتغال نداشته باشند.

جمیری تاکید کرد: آموزش‌های فنی و حرفه ای تنها راه ممکن برای رفع بیکاری در استان بوشهر است و اگر مسئولان در راه توسعه و تقویت مراکز مهارت آموزی قدم بردارند قطعاً نرخ بیکاری در استان بوشهر کاهش محسوسی خواهد داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر