دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۲۶۰
جمعه ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱

فکرشهر: رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دیرگفت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دیر سالانه بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از جوانان شهرستان را با آموزش‌های مهارتی توانمند می کند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حسین درویشی ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه دیر با گرامیداشت هفته کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه‌ای، اظهار داشت: بیکاری یکی از مهمترین مشکلات جامعه امروزی است و یکی از دلایل آن فقدان مهارت‌های مورد نیاز جویندگان کار است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای با ارائه آموزش‌های مهارتی نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروی ماهر مورد نیاز بازار کار و کمک به کاهش بیکاری دارد.

وی بیان کرد: مهمترین رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش‌های مهارتی به کارجویان است که در این راستا مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دیر با پنج کارگاه آموزش دولتی و ۱۰ کارگاه روستایی در حوزه خدمات، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر سالانه بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از جوانان شهرستان را با آموزش‌های مهارتی توانمند می‌کند.

درویشی گفت: این حرفه‌ها شامل کارگاه‌های برق، صنایع پوشاک، کامپیوتر، مکانیک، شیلات، آبزی پروری، عمران، اچ اس ای و آتش نشانی است.

وی با بیان اینکه ۶ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای است، افزود: سال گذشته در بحث آموزش روستایی رتبه اول و تمامی بخش‌های آموزشی رتبه دوم استان را کسب کردیم و در سه ماهه اول سال جاری با ۵۸ هزار و ۲۸۵ نفر ساعت رتبه سوم استان به دست آوردیم.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر عنوان کرد: محورهای اساسی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر در سال جاری اجرای طرح توانمندسازی و آموزش مهارتی روستاییان و عشایر و مناطق محروم و مرزی با رویکرد اشتغال پایدار است.

وی ابراز کرد: شهرستان دیر با توجه به موقعیت استراتژیک در حوزه صیادی زمینه‌های فراوانی در تربیت نیروی ماهر در زمینه آبزی پروری و خدمات دریایی دارد که در این راستا مجوز مرکز صنایع دریایی و بندری و شیلاتی در کشور گرفتیم.

درویشی یادآور شد: در حال حاضر زیرسازی و دیوارکشی محوطه این مرکز انجام شده و الان در حال ساخت سوله هستیم که فاز اول آن در دهه فجر سال جاری افتتاح می‌شود.

وی افزود: از همه جوانان می‌خواهیم با مراجعه به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و استفاده از آموزش رایگان مهارتی در راستای توانمندسازی خود و کشور گام بردارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر