دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۳۹۵
يکشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۲

فکرشهر: مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای در استان بوشهر با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالکریم اخترشناس در دیدار با رئیس پلیس راه استان بوشهر با اشاره به آمار تلفات و حوادث جاده‌ای در استان اظهار کرد: تعامل، همکاری و هماهنگی بیشتر پلیس راه و راهداری نقش مؤثری در کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای دارد و باید از ظرفیت و توان این دو دستگاه در راستای کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای استفاده کرد.

وی با بیان نقاط مشترک و زمینه همکاری دو مجوعه خدمتگذار تصریح کرد: زمینه‌های زیادی برای تعامل و همکاری بین دو مجموعه بویژه در زمینه شناسایی نقاط حادثه خیز و پر تصادف راه‌ها وجود دارد و این دو دستگاه با هدف گذاری رفع نقاط پر تصادف راه‌ها می‌توانند قدم مؤثری در این زمینه بردارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر افزود: سال گذشته با تعامل راهداری و پلیس راه تعداد قابل توجهی نقطه پر تصادف در سطح راه‌های استان شناسایی و رفع شد که ضرورت دارد این تعامل تا حذف همه نقاط پر تصادف و حادثه خیز تداوم یابد.

اخترشناس با تاکید بر اینکه ارتقا ایمنی عبور و مرور در جاده‌ها نیازمند همکاری بیشتر پلیس راه و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، تصریح کرد: در این راستا ضرورت دارد نشست‌هایی به صورت ماهیانه با موضوع بررسی کارشناسی محورهای حوزه استحفاظی، شناسایی نقاط پرتصادف و ارائه راهکار برای اصلاح این نقاط با حضور رؤسای پلیس راه و ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سطح استان و شهرستان‌ها برگزار شود.

وی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت سامانه‌های هوشمند جاده‌ای برای کنترل ترافیک در محورهای شریانی استان اظهار کرد: در حال نوسازی و بروز رسانی سامانه‌ای هوشمند جاده‌ای بویژه سامانه‌های ثبت تخلف سرعت هستیم و در نخستین گام محورشریانی بوشهر- برازجان و دالکی به سیستم‌های جدید مجهز می‌شوند.

تعامل و تفاهم پلیس راه و راهداری

سرهنگ صادق مزارعی رئیس پلیس راه استان بوشهر هم در این دیدار گفت: تعامل و تفاهم خوبی در سال‌های اخیر بین پلیس راه و راهداری خصوصاً در زمینه آشکار سازی نقاط پر تصادف راه‌ها و همچنین کنترل ناوگان عمومی در پایانه‌های بار و مسافر و همچنین حین سفر صورت گرفت که باید تداوم یابد.

وی با توجه به اینکه بیشترین شدت و حجم تصادفات منجر به فوت در محورهای اصلی و شریانی رخ می‌دهد افزود: دستگاه‌های ذیربط در حوزه ایمنی راه باید اولویت خود را در راههای اصلی و شریانی بویژه بر کنترل سرعت که مهمترین عامل تصادفات است متمرکز کنند.

سرهنگ مزارعی ضمن اعلام آمادگی پلیس راه با راهداری برای کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای بیان داشت: تعامل خوبی در سالهای اخیر بین دو مجموعه وجود داشته که آمادگی داریم در دوره جدید این همکاری بیشتر از قبل شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر