شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فرماندار بوشهر گفت: بحران آب یک واقعیت بوده که با توجه به منابع مشخص موجود و با در نظر گرفتن تمهیدات بایدبرای این شرایط برنامه ریزی شود.\n\nبه گزارش فکرشهر، حسن ابراهیمی روز چهارشنبه در شورای اداری شهرستان بوشهر افزود: هم اینک یک سوم حجم ذخیره آب در شهرستان بوشهر کاهش پیدا کرده که موجب از بین رفتن توازن شده است.\n\nوی اظهار کرد: در شرایط فعلی مدیریت آب موجود با توزیع عادلانه باید در دستور کار دستگاه های اجرایی مرتبط قرار بگیرد تا دچار بحران نشویم.
کد خبر: ۱۱۸۴۴
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹

فکرشهر: فرماندار بوشهر گفت: بحران آب یک واقعیت بوده که با توجه به منابع مشخص موجود و با در نظر گرفتن تمهیدات بایدبرای این شرایط برنامه ریزی شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حسن ابراهیمی روز چهارشنبه در شورای اداری شهرستان بوشهر افزود: هم اینک یک سوم حجم ذخیره آب در شهرستان بوشهر کاهش پیدا کرده که موجب از بین رفتن توازن شده است.

\n\n

وی اظهار کرد: در شرایط فعلی مدیریت آب موجود با توزیع عادلانه باید در دستور کار دستگاه های اجرایی مرتبط قرار بگیرد تا دچار بحران نشویم.

\n\n

ابراهیمی اضافه کرد: در این راستا نیروگاه اتمی نیز برنامه هایی در زمینه رفع مشکل آب در شهر بوشهر دارد که امید است با محقق شدن آن بخشی از موانع کم آبی حل شود.

\n\n

وی ادامه داد: باید دستگاه های اجرایی مرتبط فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب رادر بین مردم نهادینه کرده و از این روند به طور مستمر بازرسی و نظارت شود .

\n\n

ابراهیمی بیان کرد: دولت برآمده از رای مردم بوده که در فضای عقلانی همراه با تدبیر از مردم صیانت خواهد کرد .

\n\n

وی گفت: دولت مسیر خدمت و نگاه خود را مشخص کرده و به صورت قانونمند خود را مکلف به اجرای قوانین در راستای حمایت از مردم می داند .

\n\n

فرماندار بوشهر افزود: اتفاقات اخیر در زمینه سوخت و مسایل دیگر در راستای اجرای قانون بوده و همه دستگاه های اجرایی که مدیریت خدمات را به عهده دارند هوشمندانه و با تدبیر در راستای اجرای درست حرکت کنند .

\n\n

وی اظهار کرد: بنای دولت بامردم صداقت و شفافیت بوده که در این راستا همه دستگاههای اجرایی ملزم به توجه داشتن به این امر هستند.

\n\n

ابراهیمی اضافه کرد: در سال جاری دو انتخابات مهم در پیش روی ما قرار دارد که انتظار می رود فعالان در این زمینه با در نظر گرفتن چهارچوب قانون فعالیت داشته باشند .

\n\n

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز گفت : هم اینک در شرایط نامطلوبی در زمینه آب قرار داریم که باید کمک شده و تمهیدات کافی برای مقابله با این وضعیت در نظر گرفته شود .

\n\n

کیقباد یاکیده افزود: شرکت آب استان وظیفه ای در زمینه فرهنگ سازی و آموزش مصرف بهینه آب ندارد و دستگاه های متولی باید در این زمینه ورود کنند .

\n\n

یاکیده اضافه کرد: وقتی متولی آب در استان مشکل بحران را بیان می کند برای مردم قابل قبول نبوده و دیگر بخش ها باید اعلام کنند .

\n\n

وی بیان کرد: به رغم اینکه همواره یکی از مشوقان ایجاد فضای سبز در استان بوده ام ولی در شرایط فعلی اعلام می کنم امسال آب نداریم و اگر درختی هم به دلیل کم آبی خشک شود مهم نیست .

\n\n

یاکیده با تاکید براینکه توزیع آب در همه مناطق با شرایط یکسان نیست افزود: همچنین باید در زمینه آبیاری فضای سبز تمهیدات لازم در نظر گرفته شده و درمکانهای غیر مجاز انشعابات آب نیز بسته شود .

\n\n

\n\n

مدیرشرکت برق شهرستان بوشهر نیز گفت: مطالبات اداره برق شهرستان بوشهر 88 میلیارد ریال بوده که 51 میلیارد ریال آن مربوط به دستگاه ها و ارگانهای مختلف است .

\n\n

جهانگیر تل اشکی افزود: انشعابات متعدد غیر مجاز در سطح شهر به ویژه در نقاط جنوبی بوشهر دیده می شود که برخورد با این افراد ضرورت دارد .

\n\n

وی اظهار کرد:30 درصد خاموشی های سال گذشته در سطح شهر بوشهر درختان بوده اند که می طلبد مسوولان مرتبط در راستای از بین بردن مشکلات این بخش اقدام کنند.

\n\n

تل اشکی اضافه کرد: در بخش کاهش تلفات به اعتبارات بالا نیاز بوده وتغییر کابل های هوایی به کابل های زمینی در دستور کار قرار دارد .

\n\n

مدیرکل بازرسی استان بوشهر نیز گفت: قوانین باید به نحو مطلوب اجرایی شده و نظارت مطلوب از طرف هر دستگاه صورت بگیرد .

\n\n

محمد آغاجاری با تاکید بر اینکه وظیفه سازمان بازرسی نظارت بر حسن اجرای امورات دستگاه ها ی اجرایی در راستای قوانین است افزود: باید همواره مردم از اجرای درست قوانین راضی بوده و خواسته های به حقشان محقق گردد.

\n\n

وی بیان کرد: مردم از عدم اجرای صحییح قوانین در دستگاه های اجرایی شکایت دارند و برای تحقق خواسته های مردم همه دستگاه های اجرایی ملزم به اجرای قانون هستند.

\n\n

وی اضافه کرد: یکی از نقاط شهرستان بوشهر که بیشترین مشکل را دارد منطقه تنگک ها بوده که می طلبد دستگاه های اجرایی در این مناطق قانون را رعایت کنند .

\n\n

آغاجاری ادامه داد: بوی نامطبوع در ورودی شهر ناشی از فاضلاب شرایط نامطلوبی را ایجاد کرده که باید دستگاه های اجرایی مربوطه در این زمینه برنامه ریزی کرده و ساماندهای کنند. 

\n\n

منبع:ایرنا

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر