دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۶۴۹
چهارشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۷

فکرشهر: معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر از آخرین وضعیت فعالیت سامانه موسمی مونسون در استان خبر داد.

به گزارش فکرشهر، زهرا راستگو روز چهارشنبه درگفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سامانه ای که با آن مواجه هستیم و به نام سامانه موسمی مونسون هند معروف است عملکردی نقطه ای دارد.

وی افزود: برابر پیش بینی ها، فعالیت این سامانه از صبح امروز در جنوب استان بوشهر آغاز شده است و تقریباً یک ساعت فعال بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بیشترین میزان بارش این سامانه در استان در شهر کنگان به میزان ۴۸ میلیمتر گزارش شده است و در مناطق مختلف شهرستان دیر نیز بین ۲۰ تا ۳۵ میلیمتر بارش داشته است.

وی با اشاره به ویژگی های خاص سامانه موسمی مونسون هند اضافه کرد: این سامانه به صورت نقطه ای است و در برخی ساعات و برخی نقاط فعال است و شدت آن نیز در مناطق مختلف، متفاوت خواهد بود. اما به تناوب تا روز دوشنبه در سطح استان بوشهر فعالیت خواهد داشت.

راستگو اظهار کرد: احتمال فعالیت این سامانه امروز بعد از ظهر و امشب نیز وجود دارد و به صورت رگبار شدید، رعد و برق و تندبادهای لحظه ای است.

وی خاطرنشان کرد: روز پنجشنبه فعالیت سامانه مونسون گسترده تر خواهد بود و مناطق شرقی، مرکزی و برخی مناطق دشتستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر وقوع سیلاب را قابل پیش بینی ارزیابی کرد و گفت: وقوع رگبارهای لحظه ای در مدت زمان کوتاه منجر به تشکیل رواناب زیادی خواهد شد و احتمال وقوع سیلاب نیز محتمل است.

زهرا راستگو تصریح کرد: اگرچه تمهیدات مورد نیاز از جمله لایروبی در مناطق شهری و پل ها انجام شده است اما علاوه بر بارش های استان، رواناب هایی نیز از استان فارس وارد استان می شود که احتمال طغیان رودخانه ها نیز وجود دارد.

وی افزود: آبگرفتگی مناطق شهری و همچنین سیلاب های ناگهانی در بستر رودخانه ها و مسیل های خشک از جمله ویژگی های بارندگی های موسمی و نقطه ای است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر