سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کتاب وضعیت تشیع و تصوف در دوره ایلخانان توسط نویسنده بوشهری روانه بازار شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، سمیرا بهزادی مؤلف کتاب وضعیت تشیع و تصوف در دوره ایلخانان اظهار داشت: این کتاب به چگونگی حمله مغولان در ایران و نواده‌های آنان که به اسلام و تشیع روی آوردند و هم‌چنین وضعیت شیعیان، علمای شیعه، وضعیت تصوف و خانقاه‌ها در ایران می‌پردازد.
کد خبر: ۱۱۸۹۱
جمعه ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۹

فکرشهر: کتاب وضعیت تشیع و تصوف در دوره ایلخانان توسط نویسنده بوشهری روانه بازار شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سمیرا بهزادی مؤلف کتاب وضعیت تشیع و تصوف در دوره ایلخانان اظهار داشت: این کتاب به چگونگی حمله مغولان در ایران و نواده‌های آنان که به اسلام و تشیع روی آوردند و هم‌چنین وضعیت شیعیان، علمای شیعه، وضعیت تصوف و خانقاه‌ها در ایران می‌پردازد.

\n\n

این کارشناس ارشد تاریخ افزود: همچنین به تأثیر شخصیت‌ها و وزرایی چون خواجه‌نصیرالدین طوسی و علامه حلی در این کتاب و تاحدودی به معماری دوره ایلخانی نیز اشاره‌ شده است. تاکنون مورخ و نویسنده‌ای به این شکل در مورد تشیع و علمای شیعه و تصوف در دوره ایلخانان نپرداخته است.

\n\n

بهزادی ادامه داد: دوره ایلخانی یکی از مهم‌ترین و درخشان‌ترین ادوار تاریخ تشیع و تصوف در ایران محسوب می‌شود و با تشکیل این سلسله و آغاز فرمانروایی هلاکوخان شیعیان با کمک علما و دانشمندان و سیاست‌مداران در تمامی ارکان حکومت ایلخانی نفوذ کردند.سیاست تسامح و مدارای مذهبی مغولان در میدان دادن به عقاید گوناگون در کنار تلاش بی‌وقفه شیعیان که از پشتوانه‌ی ساعی عدیده‌ی شیعیان ادوار قبل نیز برخوردار بودند در این اعتلا و بالندگی نقش ارزنده‌ای داشت.

\n\n

بهزادی افزود: این کتاب نتیجه تحقیقات و مطالعه چندین ساله در زمینه‌ی تاریخ و تحولات قرن هفتم در ایران است که توسط انتشارات لیان منتشر شده است.

\n\n

سمیرا بهزادی مؤلف این کتاب زاده از پدر و مادری فرهنگی در خورموج و کارشناس ارشد تاریخ ایران در دوره اسلامی است.

\n\n

منبع:فارس

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر