يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۹۹۲
يکشنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: با وجود ثبت بیشترین میزان بارندگی سامانه بارشی اخیر در شهرستان دشتستان و برخی خسارت ها، حداکثر بهره برداری از روان آب‌های حاصل از این سامانه در استان بوشهر صورت گرفت.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی، علی محمدی افزود: فعالیت این سامانه و تاثیر آن در رودخانه ها، آبراهه‌ها و تاسیسات آبی به صورت میدانی پایش شد و با روان آب‌ها به صورت بهینه مدیریت شد.

وی گفت: در سامانه اخیر سد سنا ۱.۲ میلیون مترمکعب، سد قیزقلعه ۱ میلیون مترمکعب، سد خاییز ۶۰۰ هزار مترمکعب و سد تنگ ارم نیز ۳۰۰ هزار مترمکعب آبگیری شده است.

محمدی اضافه کرد: همچنین سازه‌های تغذیه مصنوعی دهرود، بوشکان، آردو، لاور و همچنین سازه‌های جنوب استان به ویژه در شهرستان‌های کنگان و دیر مجموعا ۳ میلیون مترمکعب آبگیری داشته است.

وی با اشاره به کنترل و هدایت سیلاب به شبکه‌های آبیاری گفت: با برنامه ریزی و عملکرد به موقع، تا کنون بیش از ۱۲ میلیون مترمکعب آب به شبکه‌های آبیاری تنگستان و دشتستان تزریق شد تا در گرم‌ترین فصل سال، نخیلات استان بوشهر از موهبت الهی برخودار شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تامین بخشی از نیاز محیط زیست و تالاب حله به میزان حدود ۳۰ میلیون مترمکعب از جمله دیگر مواهب سیلاب اخیر برای استان بوده است.

محمدی افزود: خسارت‌های وارد شده به تاسیسات و ابنیه آبی در دو شهرستان تنگستان و دشتستان که به دلیل ورود گل و لای به تاسیسات آبی، تخریب دریجه‌ها و آسیب به جاده‌های دسترسی و کانال‌های آبیاری اتفاق افتاده تا کنون ۲۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر