شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۰۰۸
دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲

فکرشهر: فرماندار بوشهر باتاکید بر اینکه تالاب حله نیازمند فکر اساسی و ریشه‌ای است، گفت: آبگیری این تالاب در پی بارندگی اخیر موقتی و نهایتا برای ۲ ماه کافی است.

به گزارش فکرشهر، صالح رحیمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی مانسون تاکنون مشکل خاصی برای شهرستان بوشهر ایجاد نکرده است، اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران شهرستان در آمادگی کامل قرار دارد همه دستگاه‌های مربوطه در آماده‌باش هستند و مرخصی‌ها تا روز سه شنبه لغو شده است.

وی بااشاره به سیراب شدن نخل‌ها و باغ‌های شهرستان بوشهر عنوان کرد: با توجه به اینکه فصل ثمردهی نخیلات از برخی از نخلداران نگران فاسد شدن محصولات خود بودند که خوشبختانه تاکنون خسارتی به نخیلات وارد نشده است.

فرماندار شهرستان بوشهر اضافه کرد: با توجه به بارندگی شدید در جنوب شهر بوشهر و شهر چغادک تعدادی خانه در محله "رونی" شهر بوشهر و تعدادی خانه در شهر "چغادک" از بعد از ظهر روز شنبه دچار آبگرفتگی شدند که با ورود هلال احمر مشکل برطرف شد.

به گفته رحیمی، تاکنون هیچ گونه خسارت مالی و جانی در سطح شهرستان رخ نداده است.

وی بابیان اینکه بارش تابستانی به ندرت اتفاق می‌افتد، افزود: این نوع بارش  تاثیر چندانی بر تالاب حله نخواهد داشت؛ به ویژه آنکه تالاب حله نیاز به لایروبی دارد گل ولای سبب شده که تالاب حله بالا بیاید و آب ورودی به سرعت پخش شود و به سمت روستاها برود.

فرماندار بوشهر باتاکید بر اینکه تالاب حله نیازمند فکر اساسی و ریشه‌ای است، گفت: مطابق بازدیدهای انجام شده علاوه بر لایروبی تالاب حله نیاز است مسیرها باز شود تا علاوه بر آبگیری  علوفه‌های اطراف تالاب برای استفاده دام‌های منطقه برویند.

رحیمی بابیان اینکه شاخه شمالی و جنوبی تالاب حله باید لایروبی شود، ادامه داد: سیستم مقدم روی بند بصری باید حذف شود تا هر دو مسیر به نحو مطلوب آبرسانی شوند و همه مناطق به صورت مساوی از آب بهره ببرند.

به گفته این مقام مسئول، با توجه به بارندگی‌های خوب تالاب حله آبگیری شد و سر شاخه‌هایی که از طرف دالکی و سد مخزنی شهید رئیسعلی دلواری می‌امدند به‌طور کامل لبریز از آب شدند، اما این آبگیری‌ها فصلی، موقت و ممکن است تا دو ماه دیگر خوب باشد، اما بعد از آن تالاب به همان شرایط قبل برمی‌گردد.

فرماندار شهرستان بوشهر بابیان اینکه سدی در شهرستان بوشهر وجود ندارد، گفت: این شهرستان آخرین نقطه متصل به دریاست و سدها در بالا دست قرار دارند. آبخوان‌ها و آبخیزداری‌هایی در چاهکوتاه و مناطق حوزه منابع طبیعی وجود دارند.

رحیمی اظهار کرد: آذوقه، تره بار و مواد مورد نیاز بخش خاک پیش بینی و تهیه شده است تا اگر شرایط تردد دریایی غیر ممکن شود مشکلی پیش نیاید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر