شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۲۲۹
چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰

فکرشهر: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: ۵۳ موکب برون‌مرزی استان بوشهر به زائران اربعین خدمات‌دهی می‌کند.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالرضا مطاف ظهر چهارشنبه در نشست ستاد اربعین استان بوشهر با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای ایام اربعین حسینی اظهار داشت: از همه ظرفیت‌ها برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: زائران شش استان بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان از مرز شلمچه تردد می‌کنند که موکب‌داران استان بوشهر خدمات‌دهی خود را در این مسیر انجام خواهند داد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر بیان کرد: در همین راستا هفت موکب استان بوشهر در مرز شلمچه، چهار موکب در شهر نجف اشرف، ۱۶ موکب در مسیر پیاده‌روی نجف شرف و ۳۳ موکب هم در کربلا مستقر می‌شود.

وی با اشاره به درخواست‌های متعدد برای برپایی موکب‌های اربعین اضافه کرد: در مجموع ۹۴ موکب خدمات‌رسانی می‌کنند که ۵۳ موکب برون مرزی در نظر گرفته شده است.

فعالیت پایگاه‌های امدادی در حوزه سلامت

مطاف پایگاه‌های امدادی در حوزه سلامت و پزشکی استان بوشهر در مرزهای داخلی و عراق در اربعین مستقر می‌شود که این مأموریت بر عهده بسیج جامعه پزشکی است که در این راستا برنامه‌ریزی لازم شده است.

وی با اشاره به اینکه موکب‌های استان بوشهر از اول تا ۲۵ ماه صفر مستقر هستند تصریح کرد: خدمات موکب‌ها بین ۲۰ تا ۲۵ روز است و روزانه ۴۷۱ هزار و ۸۷۰ پرس غذا در ۵ وعده توزیع می‌کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر حجم ثبت‌نام زائران اربعین حسینی را رو به افزایش دانست و تصریح کرد: پذیرایی موکب در مسیر داخلی در ۵ وعده روزانه ۷۶ هزار و ۵۰۰ وعده و اسکان حدود ۹ هزار نفر در شبانه‌روز پیش‌بینی شده است.

اسکان روزانه ۳۷ هزار نفر

وی با بیان اینکه در شبانه‌روز در مرز شلمچه ۱۹ هزار و ۴۰۰ پرس غذا تهیه و توزیع و هزار و ۹۰۰ نفر اسکان داده می‌شود گفت: موکب‌های استان بوشهر در مسیر پیاده‌روی نجف اشرف در شبانه‌روز ۱۳۰ هزار پرس غذا توزیع می‌کنند و ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر در شبانه‌روزی اسکان می‌دهند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با اشاره به پذیرایی موکب‌ها در کربلا در شبانه‌روز ۲۴۵ هزار پرس در پنج وعده افزود: در کربلا امکان اسکان ۳۷ هزار و ۲۲۰ نفر فراهم است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر