شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور در جزیره خارگ قرار دارد ولی با وجود جمعیت کم این جزیره، شاهد بیکاری بسیاری از جوانان بومی هستیم.\n\nبه گزارش فکرشهر، جزیره خارگ با توجه به حضور شرکت‌های نفتی متعدد، یکی از مهمترین و حساس‌ترین نقاط کشور است و فرصت‌های بسیار خوبی برای اشتغال و توسعه صنایع وجود دارد.\n\nبومیان از دیرباز در این جزیره حضور داشته‌اند و حق این بومیان است که دغدغه اشتغال فرزندان خود را نداشته باشند.
کد خبر: ۱۱۹۵۱
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲

فکرشهر: بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور در جزیره خارگ قرار دارد ولی با وجود جمعیت کم این جزیره، شاهد بیکاری بسیاری از جوانان بومی هستیم.

\n\n

به گزارش فکرشهر، جزیره خارگ با توجه به حضور شرکت‌های نفتی متعدد، یکی از مهمترین و حساس‌ترین نقاط کشور است و فرصت‌های بسیار خوبی برای اشتغال و توسعه صنایع وجود دارد.

\n\n

بومیان از دیرباز در این جزیره حضور داشته‌اند و حق این بومیان است که دغدغه اشتغال فرزندان خود را نداشته باشند.

\n\n

مردم جزیره خارگ در زمان جنگ اینجا ماندند و زیر رگبار بمب‌های رژیم بعث عراق ایستادگی کردند و بعد از جنگ تا کنون نیز گازهای سمی صنایع این جزیره را که سوزانده می‌شود، استنشاق کرده و دم نمی‌زدند.

\n\n

حق مردم جزیره خارگ این نیست که مشکل اشتغال داشته باشند و مسئولان باید از همه ابزارها برای رفع مشکلات اشتغال در این جزیره استفاده کنند.

\n\n

مسئولان همت بیشتری برای اشتغال بومی‌ها داشته باشند

\n\n

مهدی باقری رئیس شورای اسلامی شهر خارگ از عدم پیگیری موثر مسئولان اداره کار خارگ در حل مشکلات اشتغال جوانان جزیره خارگ انتقاد کرد.

\n\n

وی افزود: عدم ارتباط قوی و موثر با کارفرمایان و عدم تعامل و همکاری با نمایندگان مردم توسط اداره کار سبب نارضایتی شدید مردمی در جزیره خارگ شده است و متاسفانه عدم پاسخگویی صحیح و پیگیری مشکلات تاحصول نتیجه مناسب یکی دیگر از نقاط ضعف این اداره است.

\n\n

باقری بیان داشت: با هماهنگی و پیگیری‌های صورت گرفته توسط شورای شهر خارگ، مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان بوشهر برای بررسی و حل مشکلات اشتغال جوانان خارگ هفته آینده در خارگ حضور خواهد یافت.

\n\n

رئیس شورای اسلامی شهر خارگ خاطرنشان کرد: در بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور، جوانان بومی خارگ بیکار هستند و این یک ضعف بزرگ است.

\n\n

دست مسئولان نفتی چندان باز نیست/ مسئولان بالاتر وارد عمل شوند

\n\n

مسئولان شرکت‌های نفتی جزیره خارگ با اینکه تلاش خود را در این زمینه کرده‌اند ولی دستشان برای برطرف کردن این مشکلات چندان باز نیست؛ اما باید همت بیشتری به خرج دهند و پیگیری و رایزنی‌های افزون‌تری داشته باشند.

\n\n

برای حل این مشکلات باید مسئولان بالاتر را وادار عرصه به‌کارگیری جوانان بومی کرد تا برای نخستین بار، مشکل عدم اشتغال جوانان جزیره خارگ ریشه‌ای حل شود.

\n\n

منبع:مهر

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر