يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۷۸۴
پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

فکرشهر: رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت از نخل‌داران شد و گفت: بیمه جوابگوی جبران خسارت کشاورزان نیست.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، غلامحسین کرمی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بارش‌های باران در سامانه مونسون خسارت‌های فراوانی را به بخش کشاورزی و به‌ویژه نخلستان‌ها وارد کرده است.

وی با اشاره به ریزش و ترشیدگی خرما در نخلستان‌های استان بوشهر بیان کرد: در نخیلات تنگستان و دشتی ۱۰۰ محصول خرما خسارت دیده است که نیاز به جبران دارد.

کرمی بر لزوم اتخاذ راهکارهای مناسب برای جبران هزینه‌ها تاکید کرد و افزود: بیمه جوابگوی جبران خسارت نیست و باید با بررسی کارشناسی که کشاورزان کارشناس واقعی محسوب می‌شود راهکارهای لازم برای حل مشکلات کشاورزان تدوین و عملیاتی شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: معیشت و درآمد مردم در دشتی و تنگستان به محصول نخیلات وابسته است و تنها راه امرار معاش مردم این شهرستان‌ها تولید محصول خرما است.

وی با بیان اینکه کل درآمد یکسال کشاورزان شهرستان تنگستان و دشتی از بین رفته است افزود: باید به گونه‌ای گزارش تدوین و ارائه شود تا دیگر هیئت دولت نیاز به بازدید و بررسی مجدد نداشته باشد.

کرمی با بیان اینکه محصول تمامی نخلستان‌های استان بوشهر خسارت دیده است تصریح کرد: کشاورزان این استان خواستار سریع حل مشکلات هستند که لازم است خواسته نخل‌داران استان در کوتاه‌ترین زمان محقق شود.

وی درخواست کشاورزان استان بوشهر را منطقی دانست و تأکید کرد: باید برآورد میزان خسارت دست رنج یک ساله کشاورزان استان و جبران آنها در دستور کار قرار بگیرد تا زندگی و معیشت آنان بیش از این دچار مخاطره نشود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر