دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: براساس مصوبه دولت استاندار بوشهر تفاهم نامه آموزش 23 هزار جوان بوشهری در بخش های نفت و هسته ای را امضا کرد.\n\nبه گزارش فکرشهر، فتح الله حقیقی روز دوشنبه درهمایش جوانان، پویایی و امید در استان بوشهر افزود: از این جمعیت 13هزار نفر در بخش صنعت نفت و 10 هزار نفر نیز دربخش هسته ای آموزشهای فنی و حرفه ای را فرا می گیرند.\n\nوی اضافه کرد: با فراگیری آموزشهای متناسب با صنایع فعال موجود در استان، امکان اشتغال جوانان در بخش های مختلف فراهم می شود.
کد خبر: ۱۲۰۰۴
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: براساس مصوبه دولت استاندار بوشهر تفاهم نامه آموزش 23 هزار جوان بوشهری در بخش های نفت و هسته ای را امضا کرد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، فتح الله حقیقی روز دوشنبه درهمایش جوانان، پویایی و امید در استان بوشهر افزود: از این جمعیت 13هزار نفر در بخش صنعت نفت و 10 هزار نفر نیز دربخش هسته ای آموزشهای فنی و حرفه ای را فرا می گیرند.

\n\n

وی اضافه کرد: با فراگیری آموزشهای متناسب با صنایع فعال موجود در استان، امکان اشتغال جوانان در بخش های مختلف فراهم می شود.

\n\n

حقیقی اضافه کرد: با توجه به صنایع موجود دراستان بوشهر براساس تاکید رییس جمهوری باید 50 درصد اشتغال این صنایع از سوی نیروهای جوان استان تامین شود.

\n\n

وی یادآور شد: آموزشهای تئوری به تنهایی امروز جوابگو نیست و جوانان باید با فناوری ها آشنا شوند به همین دلیل استاندار بوشهر با قوت به دنبال ارتقای سطح آموزش های تخصصی جوانان متناسب با صنایع استان است.

\n\n

حقیقی گفت: همچنین با عملیاتی شدن منطقه آزاد تجاری صنعتی در استان بوشهر شاخص های اشتغال نیز در استان افزایش می یابد.

\n\n

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: برای نخستین بار امسال سند تغذیه استان به عنوان بزرگترین الگوی بهداشتی استان بوشهر تنظیم می شود.

\n\n

وی یادآور شد: با همت دولت تدبیر و امید امروز در مناطق مختلف استان بوشهر کلینیک و درمانگاه تخصصی راه اندازی شده است.

\n\n

حقیقی اضافه کرد: امسال برای توجه به بهداشت دهان و دندان و با خرید چهار وسیله نقلیه که مجهز به وسایل دندانپزشکی است افراد زیر 14 سال سن در استان بوشهر از نظر دندانپزشکی معاینه و دندانهای معیوب آنها نیز به صورت رایگان ترمیم می شود.

\n\n

وی اظهارکرد: همچنین برای ارتقای شاخص سلامت در استان بوشهر افراد بالای 30 سال سن نیز از نظر دیابت، چربی و قلب و عروق معاینه می شوند.

\n\n

حقیقی با اشاره به احداث 53 زمین چمن در روستاهای بالای هزار نفر جمعیت در سال گذشته گفت: امسال با احداث زمین های چمن در روستاهای 700 نفر جمعیت 77 درصد روستاهای استان دارای زمین چمن می شوند.

\n\n

وی ادامه داد: همچنین با بلوک بندی شهر برای هر پنج هزار نفر جمعیت یک زمین ورزشی ایجاد می شود.

\n\n

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر یادآور شد: با احداث زمین های ورزشی علاوه بر ارتقای سرانه ورزشی در استان سطح سلامت نیز ارتقا می یابد.

\n\n

حقیقی گفت: پارسال درهمه بخش های استان بوشهرجلسه هم اندیشی برای بررسی مشکلات با حضور استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی برگزار و تصمیم های گرفته شده امسال در دستور اجرا قرار می گیرند.

\n\n

وی بیان کرد: بنا است که امسال این نشست ها در مراکز شهرستانها با همکاری تشکل های مدنی برگزار شود.

\n\n

حقیقی درباره دانشگاهها گفت: دانشگاهها باید پویا، با نشاط، محلی برای تضارب افکار و در مسایل مختلف کشور با رعایت خطوط قرمز مشارکت فعالی داشته باشند.

\n\n

وی گفت: همه تشکل های دانشجویی استان بوشهر را پارسال فعال کردیم و امسال این تشکل ها فعالتر می شوند.

\n\n

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر یادآورشد: جوانان در عرصه های اجتماعی با رعایت و حفظ خطوط قرمز نظام باید بدون لکنت زبان حاضر شوند.

\n\n

وی اظهارکرد: جوانان با تحلیل و بینشی که دارند باید انتخاب شوند و انتخاب کنند و کسی حق ندارد برای آنان تعیین تکلیف کند.

\n\n

حقیقی با بیان ای نکه جوانان با برنامه ریزی هیچگاه به دروغ آلوده نشوند افزود: باور جوانان از سوی امام راحل و رهبر معظم انقلاب باعث شده که امروز این قشر از جمعیت علاقه خاصی به آنان داشته باشند.

\n\n

وی با بیان این که جوانان فرصت و سرمایه برای جامعه هستند، اضافه کرد: ما باید قدردان جوانان باشیم چون هیچ کاری در جامعه بدون نیروی جوانان انجام نمی شود.

\n\n

حقیقی با بیان این که قاطبه خدمات انسان دوستانه جمعیت هلال احمر به وسیله جوانان انجام می شود گفت: جامعه ای موفق است که برای جوانان آن به عنوان ثروت خوب برنامه ریزی کنند و این کار از سوی افرادی انجام می شود که خود نیز خلق و خوی جوانی داشته باشند.

\n\n

وی در باره کاندیداتوری خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: اگر می خواستم در انتخابات مجلس شرکت کنم هیچگاه به استان بوشهر نمی آمدم و از این استان به عنوان نردبان برای رفتن به مجلس استفاده نمی کردم.

\n\n

حقیقی با بیان این که دروغ در ذات من نیست گفت: افتخار می کنم دراستان بوشهر خدمتگزار این مردم شریف باشم.

\n\n

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: محور توسعه هر کشوری نیروی انسانی توانمند است و هر کشوری که از منابع انسانی خود بهره ببرد موفق است.

\n\n

عبدالکریم شعبان زاده افزود: جمعیت هلال احمر نهادی عام المنفعه است و با استفاده از نیروی جوانان بیشترین کارهای بشر دوستانه خود را به جامعه ارایه می کند.

\n\n

وی اضافه کرد: حضور جوانان در کارهای عام المنفعه باعث می شود مدیرانی متعهد و خادم مردم در آینده برای نظام تربیت شود. 

\n\n

منبع:ایرنا

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر