دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
بخشدار ارم در پاسخ به سوال فکرشهر:
فکرشهر: بخشدار ارم می گوید برای این بخش سند چشم انداز توسعه تدوین نموده و تمام جنبه های توسعه حتی مسایل اجتماعی در ان دیده شده است...
کد خبر: ۱۲۰۱۷
سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۱

فکرشهر: بخشدار ارم می گوید برای این بخش سند چشم انداز توسعه تدوین نموده و تمام جنبه های توسعه حتی مسایل اجتماعی در ان دیده شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مسعود صیادی در نشست خبری اظهارداشت: بخش ارم یکی از قطب های مهم کشاورزی و دامداری استان محسوب می شود و در حوزه ی گردشگری نیز یکی از مناطق مهم است.

\n\n

وی گفت: از سال پیش تا کنون در حوزه های مختلف آب، برق، راه، حوزه ی اجتماعی، فرهنگی، زمین چمن، گازرسانی، تکمیل سد، آبرسانی، تربیت بدنی و جوانان، عشایر، تامین علوفه ی عشایر، رفع نقاط حادثه خیز بخش و ... انجام شده است. 

\n\n

تدوین سند چشم انداز توسعه ی بخش ارم

\n\n

دکتر صیادی مبنای کار و تلاش و توسعه ی بخش در همه ی حوزه ها را حرکت دانش بنیان عنوان کرد و ابراز داشت: نمونه ی این گونه حرکات، تدوین سند چشم انداز توسعه ی بخش ارم است که حاصل کار و تلاش کارشناسان و مطالعات در پروسه ای 6 ماهه بوده و همه ی مسایل بخش در افقی 10 ساله در ان دیده شده است.

\n\n

وی گفت: در حوزه ی اجتماعی سعی و تلاشمان این بوده که با ایجاد وحدت و همدلی بین مردم و رفع اختلافات، فضایی را برای خدمات رسانی مطلوب فراهم کنیم. 

\n\n

این مسئول ادامه داد: تلاش کرده ایم که همه ی مردم چه در جامعه ی شهری و چه جامعه ی روستایی و در گرایش های مختلف سیاسی، اجتماعی و قومی منطقه در امر توسعه ی بخش همکاری داشته باشند و مسئولین بخش هم تلاششان این است. 

\n\n

\n\n

تهیه ی بانک اطلاعاتی کلیه ی فرهیختگان و نخبگان بخش ارم

\n\n

صیادی افزود: بر همین اساس بانک اطلاعاتی از کلیه ی فرهیختگان و نخبگان بخش که اهل و ساکن بخش ارم می باشند؛ چه در داخل و چه خارج کشور؛ تهیه کرده ایم و تلاش ما این است که تمامی جوانان به خصوص افراد نخبه در برنامه ریزی ها دیده شده و مورد مشورت قرار گیرند.

\n\n

وی گفت: هراسی از انتقاد نداریم و از پیشنهادات با اغوش باز پذیرایی می کنیم و دوست داریم نشاط اجتماعی و سلامت اجتماعی که یکی از شاخص های مهم توسعه است جلوه ی خاصی داشته باشد و به این موضوع مهم پرداخته شود و این اتفاق هم نمی افتد مگر با مشارکت همه ی مردم و با رویکردی اعتدال محور بر مبنا و چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی که ان شاء الله این قله ها را با همراهی مردم بخش ارم طی خواهیم کرد.

\n\n

آب و راه، مشکل اصلی ماست

\n\n

بخشدار ارم، عمده مشکلات این بخش را کمبود آب و بعد مسافت با مرکز استان و مرکز شهرستان است و راه های نامناسب عنوان کرد و گفت: این مسایل، خدمات رسانی را مشکل کرده و به خصوص در بحث راه ارتباطی مرکز بخش با مرکز شهرستان، شاهد تصادفات زیادی هستیم و برنامه داریم که توسعه ی راه ها را داشته باشیم تا مشکلات کم تر شود.

\n\n

مسعود صیادی اضافه کرد: بعضی جاها نیاز به راهگشایی دارد و به محض تامین اعتبار، عملیات راهشان نیز تکمیل خواهد شد. 

\n\n

وی افزود: اتصال بخش ارم از طریق جاده ی گچ به استان فارس نیز در حال انجام است که تحولی عظیم برای توسعه ی این بخش محسوب می شود.

\n\n

وی ادامه داد: در حوزه ی آب نیز برنامه داریم با ایجاد طرح های ابخیزداری، تهیه ی الگوی کشت و الگوی مصرف، انتقال آب از سد نرگسی فارس به تنگ ارم، رفع مشکل کمبود آب دهرود سفلی و علیا و خود تنگ ارم، این مشکل را مرتفع کنیم.

\n\n

تکمیل سد دودر و بهره برداری از آن تا پایان سال طبق قول آقای رجایی، ایجاد تصفیه خانه و بعد هم انتقال آب از سد نرگسی به سد دودر و بعد به شهر از جمله برنامه های اعلام شده از سوی بخشدار براز رفع مشکل آب دهرودین و تنگ ارم بود.

\n\n

وی اضافه کرد: آب دهرودین از چشمه ی اب شیرین تنگ فاریاب آب رسانی می شود و برای تنگ ارم هم لاین ها به 6 تا افزایش یافته که به طور موقت مشکل اب منطقه را رفع کرده است.

\n\n

صیادی افزود: خیلی از روستاهای دیگر نیز چشمه آب شیرین دارند ولی لازم است که چشمه ها ساماندهی شوند تا اب هدر نرود و آب تنگ ارم هم از دو حلقه چاه تامین می شود که فعلا آب دارد و مشکلی ندارد.

\n\n

وی اضافه کرد: مناطق عشایری بخش نیز با تانکر آبرسانی می شوند و در حال حاضر هم در ییلاق هستند.

\n\n

\n\n

قول رفع مشکل برق و گاز و اینترنت

\n\n

بخشدار ارم از رفع مشکل افت ولتاژ برق این منطقه در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: با احداث یک ایستگاه تقویت ولتاژ در شهر تنگ ارم که زمینش را یکی از خیرین شهر اهدا کرده، مشکل افت ولتاژ در ماه های آینده برطرف خواهد شد.

\n\n

وی گفت: از هفته ی آینده، گازرسانی بخش در 2 تا 3 فاز انجام می شود؛ فاز اول از خط فراشبند به سه راهی بوشکان انجام خواهد شد و 38 کیلومتر باقیمانده نیز در سال آتی اجرایی می شود و این موضوع را مدیرعامل در نشست هم اندیشی بخش با حضور استاندار و فرماندار و دیگر مسئولین قول داده است.

\n\n

مسعود صیادی مشکلات اینترنت و آنتن دهی موبایل را از دیگر مشکلات این بخش عنوان کرد و افزود: این معضل در عصر اطلاعات و ارتباطات مشکلات زیادی ایجاد کرده است. 

\n\n

وی ادامه داد: رفع مشکل انتن دهی ها از طریق نصب رادیوها در حال انجام است و در حال حاضر نصب برای تنگ ارم تمام شده و برای روستاها نیز سعی داریم امسال چندین انتن نصب نماییم.

\n\n

زمین چمن های احداث شده و در دست ساخت

\n\n

صیادی پیرامون اقدامات انجام شده در حوزه ی ورزش و جوانان نیز گفت: به برکت نظام ارزشمند جمهوری اسلامی و اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید و پیگیری های  شخص جناب استاندار، ما بهره برداری از 4 زمین چمن مصنوعی را در روستاهای بالای 1000 نفر شاهد بودیم که جای خوشحالی دارد.

\n\n

بخشدار اضافه کرد: تنها زمین چمن مرکز بخش نیز از هفته ی آینده ترمیم می شود و چمنش نیز خریداری شده و پیمانکار مشخص شده و ان شاء الله در هفته ی دولت به بهره برداری خواهد رسید.

\n\n

تدوین سند کاهش آسیب های اجتماعی ارم

\n\n

جوان ترین بخشدار استان درباره اقدامات انجام شده در حوزه ی سلامت اجتماعی بخش نیز توضیح داد: با انجام مطالعات، تدوین سند کاهش آسیب های اجتماعی در تمام حوزه های اجتماعی را در دستور کار قرار داده ایم که نتیجه اش کاهش آسیب های اجتماعی بخش خواهد بود و این موضوع را با توجه به اهمیت اش در سندی جداگانه نیز تدوین کرده ایم.

\n\n

مسعود صیادی گفت: سفر استاندار به بخش دستاوردهای خوبی داشته و طرح های مطرح شده را نیز اولویت بندی کرده ایم و برخی انجام شده و برخی نیز در دست اقدام است و ابلاغ شده اند و تعداد کمی هم مانده که قرار است امسال برایشان تامین اعتبار شود.

\n\n

ما خواهان حفظ میراث فرهنگی و محیط زیست بخش ارم هستیم

\n\n

وی در پاسخ به فکرشهر پیرامون جایگاه محیط زیست و گردشگری بخش ارم در سند چشم انداز بخش و اهمیتی که حفظ فضاهای بکر این بخش نیاز دارد، گفت: یکی از پتانسیل های بخش ارم، بکر بودن ان است و ما خواهان حفظ این اداب و رسوم و میراث فرهنگی و محیط زیست بخش ارم هستیم و در هر دو حوزه نیز سمن هایی راه اندازی شده و دارند فعالیت می کنند و این علاقه ی مردم را به این امر می رساند.

\n\n

\n\n

صیادی افزود: بحث محیط زیست و میراث فرهنگی یکی از اولویت های ماست و ارم یکی از زیستگاه های پرندگان و جانوران در  معرض خطر و به خصوص پلنگ ایرانی محسوب می شود و دوست داریم حفاظت شود و مردم هم به ما کمک می کنند.

\n\n

وی اضافه کرد: قرار است طرحی ویژه برای حفاظت از پلنگ ایرانی در منطقه انجام شود و نماینده ی خانم دکتر ابتکار نیز آمدند و منطقه را بازدید کردند و دکتر دلشب نیز قول هایی داده اند.

\n\n

بخشدار ارم ادامه داد: مدیرکل محیط زیست استان و مدیریت شهرستان قول دادند که پاسگاه محیط بانی محیط زیست را در بخش ایجاد کنند و یکی دیگر از مشکلات نبود پاسگاه محیط بانی در بحث میراث فرهنگی است که با توجه به این که ارم یکی از مناطق با بیشترین آثار و 36 اثر باستانی ثبت شده دارد و جاذبه های گردشگری دیگر،لازم است این اتفاق بیفتد و قول هایی هم داده اند.

\n\n

وی گفت: در حوزه ی فرهنگ و ارشاد نیز سرکار خانم ماحوزی قول ایجاد نمایندگی در بخش ارم را دادند و امیدواریم به زودی این اتفاق بیفتد.

\n\n

ساکنین اطراف آثار تاریخی اماده ی همکاری هستند

\n\n

بخشدار ارم پیرامون ساماندهی گور دختر و دیگر آثار باستانی نیز اظهارداشت: تلاشمان برای تامین اعتبار برای ترمیم آثار و جلوگیری از سرقت بوده و سال گذشته 150 میلیون تومان برای بنای کوشک اردشیر تامین اعتبار و ترمیم شد.

\n\n

وی افزود: برای خریداری زمین های اطراف بناها نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و رایزنی هایی با ساکنین منطقه صورت گرفته که اگر برنامه های ما و میراث اجرایی شود، ساکنین آمادگی دارند که در اجرای برنامه ها همکاری کنند.

\n\n

مسعود صیادی افزود: اولین جشنواره ی عشایری ـ روستایی نیز سال گذشته در بخش برگزار شد و امسال بهتر از سال قبل آن را برگزار می کنیم و قصد داریم فرهنگ این مرز و بوم را به کل کشور و حتی دنیا معرفی کنیم.

\n\n

استقبال از رییس جمهور با لباس محلی توسط اهالی این بخش، برگزاری همایش فرهیختگان و نخبگان بخش ارم برای اولین بار، برگزاری مسابقات شطرنج کشوری، دو و میدانی افراد بالای 50 سال، برخی جشن ها و برنامه های خاص برای اولین بار، تلاش برای ارتقای سلامت روان، ایجاد 11 کانون و سمن در حوزه های مختلف به خصوص محیط زیست، کشاورزی و گردشگری برای اولین بار، ایجاد تعاونی دهیاران برای اولین بار و تشکیل شورای اسلامی بخش ارم در سال گذشته که برای اولین بار صورت می گرفت، از دیگر اقدامات انجام شده از زمان شروع به کار صیادی به عنوان بخشدار ارم عنوان شد.

\n\n

تکمیل درمانگاه تنگ ارم، تکمیل داروخانه ی دهرود، تجهیز مدارس شبانه روزی، تعمیر برخی مدارس، معرفی جوانان بخش به فنی و حرفه ای استان برای گذراندن دوره های تخصصی و معرفی به پارس جنوبی برای اشتغال، کمک به محرومان و کسانی که تحت پوشش نهادها هستند و بازدید روتین و ویژه دیدن همه افراد و جانباران و معلولین و ایثارگران و خانواده های معظم شهدا نیز از دیگر برنامه ها و فعالیت های انجام شده توسط بخشداری بخش ارم مطرح گردید.

\n\n

به گزارش خبرنگار فکرشهر، مسعود صیادی در پایان اضافه کرد: بخش ارم با 20 هزار نفر جمعیت و ترکیب قومیتی فارس و ترک که عمدتا با زبان قشقایی و فارسی صحبت می کنند و فرهنگ این دو قوم به دلیل ارتباط تناتنگ با هم از قدیم تا کنون به هم آمیخته شده و این بخش بیش از 30 روستا و پاچه روستا دارد.

\n\n

\n\n

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر