يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۳۸۰
جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۸

فکرشهر: حجت‌الاسلام سیدغلامرضا هاشمی گفت: در یک سالی که از تشکیل دولت انقلابی گذشته تلاش‌های فراوانی برای رفع مشکلات شده، اما مردم امید بیشتری دارند و تلاش بیشتری برای حل مسائل می‌خواهند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، امام جمعه موقت بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه با تسلیت ۲۵ محرم سالروز شهادت امام سجاد (ع) گفت: بنا به روایتی شهادت امام سجاد (ع) در ۲۵ ماه محرم است که در اوج عزاداری امام حسین (ع) و یاران قرار دارد و باید سالروز شهادت این امام مظلوم، بزرگ داشته شود.

حجت‌الاسلام سیدغلامرضا هاشمی با اشاره به ۲۸ مرداد سالروز کودتا علیه مصدق، افزود: ۲۸ مرداد یادآور اتفاقی بسیار مهم و تلخ در ایران است، کودتای آمریکایی انگلیسی که منجر به شکست نهضت ملی شدن صنعت نفت و روی کار آمدن دوباره شاه پهلوی شد.

او اضافه کرد: از عوامل و دلایل این کودتا، بنا به گفته رهبر انقلاب، اعتماد به آمریکا بود که اشتباه بزرگ مصدق بود و آمریکایی‌ها با همدستی انگلیسی‌ها از این خوش‌بینی و ساده‌اندیشی استفاده کردند و علیه او کودتا کردند.

خطیب جمعه بوشهر ادامه داد: این برخورد آمریکا و این اعتماد باید درسی برای دولتمردان و ملت ما باشد. خوی استکباری آمریکا همین است و هر کس به آن اعتماد کرد جز ضرر چیزی عاید و نصیبش نمی‌شود.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان این‌که رژیم آمریکا هنوز اشتهای سیری‌ناپذیر برای تسلط بر ایران دارد، گفت: برخی حرف‌ها و رفتار‌ها از سوی برخی خواص سر می‌زند که باعث برانگیختن طمع دشمن برای سلطه می‌شود؛ البته با لطف خدا و راهبری‌های امام در گذشته و رهبر معظم انقلاب در زمان کنونی، آمریکا تا کنون ناکام مانده و اگر ملت وحدت داشته باشند، دولت و مردم متحد باشند و خواص قدر نظام و انقلاب را بدانند و به این مستکبر عالم اعتماد نداشته باشند، نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به ۳۰ مرداد روز جهانی مسجد گفت: بر پایه برخی آمارها، بیش از ۸۰ هزار مسجد در سراسر کشور وجود دارد که سجده‌گاه و عبادتگاه بندگان پروردگار است. مساجد یاد و نام خدا را در دوران تضعیف هویت‌های معنوی و گسست‌های فرهنگی زنده نگه داشته است.

او اضافه کرد: مسجد ظرفیتی مردم‌نهاد برای اتحاد و همدلی، کارکرد‌های ارزشمند و خدمات اجتماعی و تمدن‌سازی جامعه اسلامی است و تلاش مسئولان فرهنگی مرتبط و بانیان و امامان جمعه این باشد که مردم و به‌ویژه جوانان جذب مسجد شوند تا سالم زندگی کنند.

خطیب جمعه بوشهر افزود: از کار‌هایی که جوانان را بیمه می‌کند، حضور در مسجد بسیج‌محور و انجام دوستانه کار‌های فرهنگی است، که باید فضا فراهم شود تا نوجوانان و جونان مسجد را خانه خود بدانند.

حجت‌الاسلام هاشمی همچنین با اشاره به در پیش بودن هفته دولت و گرامی داشت این هفته گفت: ۲ شهریور آغاز هفته دولت است؛ یک سال از تشکیل دولت مردمی و انقلابی سیزدهم گذشته که دولتی جوان و بانشاط و کاربلد است؛ در کنار تلاش‌های فراوانی که کرده مردم امید بیشتری دارند و تلاش بیشتری برای رفع مشکلات معیشتی، مسکن و کار جوانان می‌خواهند.

او اضافه کرد: باید با تدبیر و پرهیز از سیاسی‌کاری و البته با شایسته‌سالاری حقیقی، کار‌های مهمی برای مردم شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر