شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: لایحه افزایش اختیارات مالی شهردار بوشهر به قهر برخی اعضای شورا منجر شد!\n\nبه گزارش فکرشهر، در جلسه علنی شورای شهر بوشهر که به بررسی طرح و لوایح اختصاص داَشت، لایحه افزایش سقف اختیارات مالی شهردار، جلسه را به جنجال کشاند.\n\nدر لایحه ارسالی شهردار جدید که به تصویب کمیسیون برنامه و بودجه رسیده بود، درخواست تفویض اختیارات مالی شهردار تا سقف 500 میلیون تومان شده بود.
کد خبر: ۱۲۰۴۱
پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۲

فکرشهر: لایحه افزایش اختیارات مالی شهردار بوشهر به قهر برخی اعضای شورا منجر شد!

\n\n

به گزارش فکرشهر، در جلسه علنی شورای شهر بوشهر که به بررسی طرح و لوایح اختصاص داَشت، لایحه افزایش سقف اختیارات مالی شهردار، جلسه را به جنجال کشاند.

\n\n

در لایحه ارسالی شهردار جدید که به تصویب کمیسیون برنامه و بودجه رسیده بود، درخواست تفویض اختیارات مالی شهردار تا سقف 500 میلیون تومان شده بود.

\n\n

این تفویض باید به تایید شورای شهر برسد و میزان آن در زمان آزادشهرکی شهردار سابق 120 میلیون تومان بود. این اقدام به منظور تسریع در روند پروژه های شهرداری می باشد و مناقصه های برگزار شده تا این سقف، نیاز به تایید شورای شهر ندارد.

\n\n

گزارش خلیج فارس می افزاید: موضوع زمانی بحث برانگیز شد که اغلب اعضای شورا با تفویض اختیار تا 500 میلیون تومان مخالفت داشتند، ولی معتقد بودند باید سقف قبلی (120 میلیون تومان) را به 300 میلیون تومان رساند و در صورت رضایت شورا از عملکرد شهردار، این میزان را در آینده افزایش داد.

\n\n

برزگرزاده، عبداله زاده، اسدی و شمسا موافقت خود را با این موضوع اعلام کردند.

\n\n

در مقابل آماره، آسایش و گورکی نیز موافق تفویض اختیار به شهردار تا 500 میلیون تومان بودند.

\n\n

از طرفی قادریان، بارگاهی، رضایی و گرشاسبی نیز مخالف افزایش سقف اختیارات بودند. آنها عقیده داشتند: در خصوص لوایح شهرداری، شورا باید طبق همان درخواست عمل کرده و نمی تواند رقم پیشنهادی را بالا و پایین کند، از این رو اگر 500 میلیون تومان رای نیاورد، 120 میلیون تومان سابق تایید می شود،مگر اینکه شهردار پیشنهاد جدیدی ارائه کند.

\n\n

با این حال برزگرزاده رییس شورای شهر با اشاره به مصوبات قبلی شورا و تغییر در ارقام پیشنهادی برخی لوایح، گفت: از آنجا که در این لایحه شورای شهر می خواهد اختیارات خود را به شهردار تفویض کند، می تواند در لایحه تغییراتی ایجاد نموده و ابلاغ کند تا علاوه بر اینکه گرفتار نامه نگاری های مجدد نشویم، نظر شهردار هم برای افزایش سقف اختیارات تامین شود.

\n\n

زنده بودی مسئول دبیرخانه شورای شهر نیز با قرائت یکی از بندهای قانون شورا و شهرداری، تغییر در رقم پیشنهادی تفویض اختیار شهردار را بدون اشکال دانست.

\n\n

نهایتا رییس شورا اعلام کرد که ابتدا درباره تفویض اختیارات مالی شهردار تا سقف 500 میلیون تومان رای گیری می شود و اگر رای نیاورد رقم های دیگر پیشنهاد می گردد تا این لایحه تعیین تکلیف شود.

\n\n

پس از این موضوع، غلامرضا قادریان عضو شورا با تاکید بر اظهارنظر قبلی اش مبنی بر اینکه رای گیری فقط باید در خصوص رقم ذکر شده در نامه باشد و اگر رای نیاورد شهرداری پیشنهاد جدید دهد، با حالت قهر جلسه را ترک کرد.

\n\n

پس از آن الهام بارگاهی نیز از جلسه خارج شد.

\n\n

دقایقی بعد در شرایطی که برخی اعضا از رفتار این دو همکار خود گلایه داشتند، زهرا رضایی هم برای ترک جلسه از جای خود بلند شد که وقتی اعضا دلیل این کار وی را پرسیدند، گفت: سرم درد می کند و نمی توانم در جلسه بنشینم. وی در حال خروج از صحن علنی، رو به خبرنگاران گفت: خواهش می کنم ننویسید قهر کرده ام، بلکه سرم درد می کند و نمی توانم در جلسه بمانم.

\n\n

در همین حین آماره و آسایش با انتقاد از رفتار همکارانی که جلسه را ترک کردند، اظهار داشتند: بارها نظر اکثریت شورا مخالف نظر ما بوده، اما جلسه را ترک نکرده ایم، از این رو با توجه به حضور 8 نفر از همکاران و حدنصاب داشتن جلسه، این لایحه رای گیری شود.

\n\n

برزگرزاده نیز با بیان اینکه از رفتار همکاران مان برای ترک جلسه گلایه داریم، پیشنهاد کرد برای حفظ حرمت آنها، رای گیری به جلسه دیگری موکول شود، اما اکثریت اعضا با بیان اینکه آنها حرمت صحن علنی را در خصوص موضوعی که نظرشان تامین نشده نگه نداشتند، خواستار رای گیری شدند.

\n\n

نهایتا با حضور 8 تن از اعضای باقی مانده در جلسه، پیرامون لایحه تفویض اختیارات شهردار جدید تا 500 میلیون تومان رای گیری شد که 7 نفر موافقت کرده و گرشاسبی به آن رای نداد.

\n\n

پس از این اتفاق، بررسی طرح و لوایح باقی مانده به جلسه دیگر موکول شد و این نشست به پایان رسید.

\n\n

افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس در بوشهر مسکوت ماند
\nپیش از بحث درباره موضوع بحث برانگیز بالا، لایحه شهرداری پیرامون کرایه جدید تاکسی و اتوبوس ها مطرح شد.

\n\n

رییس شورای شهر با بیان اینکه درخواست شهرداری در بهمن ماه گذشته برای افزایش کرایه اتوبوس و تاکسی در شورا مسکوت گذاشته شد تا نرخ سوخت مشخص شود، افزود: از یک طرف امسال افزایش کرایه برای ناوگان عمومی شهر بوشهر مصوب نکرده ایم و تک نرخی شدن سوخت فشار مضاعفی بر تاکسی ها و اتوبوس ها وارد می کند، از طرف دیگر این موضوع با گرانی قیمت بنزین همزمان شده و امکان دارد بار روانی اش بر سایر اجناس هم سایه بیندازد.

\n\n

نصرالله اسدی رییس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورا هم که این لایحه به تایید کمیسیون وی رسیده بود، گفت: اگر آخر هر سال در خصوص کرایه های سال جدید تصمیم گیری شود، به شرایط کنونی نمی خوریم که نگران بار روانی موضوع باشیم. به گفته وی حداکثر افزایش کرایه ها برای تاکسی ها 20 درصد و اتوبوس ها 30 درصد در نظر گرفته شده است.

\n\n

در همین حین رییس شورا اظهارات اخیر فرماندار بوشهر در شورای اداری شهرستان مبنی بر اینکه تغییر نرخ ناوگان عمومی منوط به تصمیم دولت است را یادآور شد و اظهار داشت: البته ما برخلاف بسیاری از شهرها نظیر تهران از ابتدای سال افزایش کرایه نداشته ایم، ولی پیشنهاد می کنم برای بررسی بیشتر موضوع، تصمیم گیری در خصوص کرایه ها را به جلسه دیگر بگذاریم.

\n\n

این پیشنهاد اگرچه مخالفت اسدی و رضایی را در پی داشت و آنها معتقد بودند با توجه به افزایش بهای سوخت باید سریع تر کرایه های تاکسی و اتوبوس مشخص شود تا فشار کمتری به این قشر وارد شود، ولی نهایتا با تصمیم اکثریت، مسکوت گذاشته شد.

\n\n

این گزارش می افزاید: همچنین تعیین نصرالله اسدی به عنوان نماینده شورای شهر در کمیته مدیریت بجران شهرداری و موافقت با خرید 5 کتاب مولفان بوشهری که توسط مرکز پژوهش های شورا پیشنهاد شده بود، از دیگر تصمیم گیری های این جلسه بود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر