شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برای توزیع آب براساس نوع کشت تفاهم‌نامه سه جانبه بین آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و کشاورزان استان بوشهر منعقد می‌شود.\n\nبه گزارش فکرشهر، خسرو عمرانی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه استان بوشهر در وضعیت بحرانی آب قرار دارد اظهار داشت: برای کنترل مصرف آب در حوزه کشاورزی برنامه‌ریزی‌های مهمی در استان بوشهر در دست اجرا است که نقش مهم وتاثیرگذاری در کاهش بحران آب دارد.
کد خبر: ۱۲۰۴۶
جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۷

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برای توزیع آب براساس نوع کشت تفاهم‌نامه سه جانبه بین آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و کشاورزان استان بوشهر منعقد می‌شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، خسرو عمرانی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه استان بوشهر در وضعیت بحرانی آب قرار دارد اظهار داشت: برای کنترل مصرف آب در حوزه کشاورزی برنامه‌ریزی‌های مهمی در استان بوشهر در دست اجرا است که نقش مهم وتاثیرگذاری در کاهش بحران آب دارد.

\n\n

وی با اشاره به اینکه آب مصرفی در حوزه کشاورزی بر اساس نوع کشت تعیین می‌شود افزود: در فاز نخست این طرح دشت‌های  مناطق دیر، کنگان، دشتی، ریز، دهرود و تنگ‌ارم مشمول طرح تعیین آب مصرفی برای کشت می‌شوند.

\n\n

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه سه جانبه برای تعیین میزان آب مصرفی بر اساس نوع کشت و پروانه چاه منعقد می‌شود افزود: این تفاهم‌نامه بین شرکت آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی  و کشاورزان منعقد می‌شود که بر اساس این تفاهم‌نامه میزان آب مصرفی بر اساس نوع کشت و پروانه چاه آب تعیین می‌شود.

\n\n

عمرانی افزود: برروی تمام چاههای کشاورزی مجاز در استان بوشهر به صورت رایگان کنتور هوشمند نصب می‌شود.

\n\n

وی بیان کرد: کشاورزانی که این تفاهم‌نامه امضا کنند تمام خدمات شامل تسهیلات بانکی، پرداخت خسارت احتمالی بر اثر حوادث گوناگون، خرید تضمینی محصولات و دیگر خدماتی که ارائه می‌شود دریافت می‌کنند.

\n\n

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه اکنون در استان بوشهر 13 هزار حلقه چاه کشاورزی وجود دارد گفت: از این تعداد چاه 5 هزارحلقه آن غیرمجاز است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این چاه‌ها مسدود می‌شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر