دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
برای نخستین بار در کشور صورت گرفت؛
فکرشهر: دو کشاورز دشتستانی برای نخستین بار در کشور ذرت رنگی از مزرعه خود برداشت کردند...
کد خبر: ۱۲۰۵۲
جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۲

فکرشهر: دو کشاورز دشتستانی برای نخستین بار در کشور ذرت رنگی از مزرعه خود برداشت کردند.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از واحد مرکزی خبر، آقای مؤذن و خانم صمصامی که تحصیلکرده رشته کشاورزی هستند از دو سال پیش بذرهای ذرت رنگی را از آمریکا وارد کردند و آنها را به‌صورت آزمایشی در زمینی کوچک (300مترمربع) اطراف شهر برازجان کاشتند تا با شیوه داشت آن آشنا شوند و بر ذرت‌ها، کار تحقیقاتی کنند.

\n\n

کاشت و برداشت ذرت رنگی برای اولین در ایران

\n\n

این دو کشاورز جوان سال پیش هم روند آزمایش خود را تکمیل کردند و محصولی اندک به‌دست آوردند. آنها امسال پس از آموزش‌های لازم می‌خواهند در 10 هکتار از زمین‌های شهرستان دشتستان ذرت‌های رنگین‌کمانی بکارند.

\n\n

به گفته‌ آنها این ذرت‌ها بیش از 15 رنگ می‌شوند. سیاه، اناری، نارنجی، سورمه‌ای، عنابی، حنایی، سبز، بنفش، خاکستری، جگری، نیلی و قرمز رنگ‌هایی است که این ذرت‌ها به خود می‌گیرند که گاه یک‌رنگ و یک‌دست و گاهی ترکیبی از دو یا سه رنگ می‌شوند.

\n\n

ذرت رنگین‌کمانی کمی شیرین‌تر از ذرت معمولی است و به گفته‌ آقای مؤذنی دارای آنتی‌اکسیدان، قند و نشاسته بیشتری هستند و برای سالاد، سوپ، کنسرو و تهیه آرد به کار می رود که با توجه به متفاوت بودن رنگ، طرفداران زیادی دارد.

\n\n

اولین بار کشاورزی امریکایی به‌نام "کارن بارنز" سال‌ها پیش در ایالت اوکلاهاما درخت‌ها و ریشه‌های مختلف گیاهان را به  شاخه اصلی ذرت پیوند زد تا بتواند بلالی متفاوت تولید کند. این کار نتیجه داد و این بلال‌های خاص حالا صنعتی جدید ایجاد کرده است. هر کدام از این ذرت ها نزدیک به 24 هزار تومان یا 8 دلار در بازار به فروش می‌رسد.

\n\n

برای مشاهده فیلم این رویداد روی گزینه زیر کلیک کنید.

\n\n

دانلود

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر