يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۵۳۲
يکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

فکرشهر: رئیس اداره بندرو دریانوردی گناوه گفت: پروژه لایروبی کانال دسترسی "خور" بندر ریگ این شهرستان با اعتبار ۷۸ میلیارد تومان در قالب فاز اول طرح جامع توسعه بندری در هفته دولت باحضور مقامات کشوری اجرایی می‌شود.

به گزارش فکرشهر، کیامرث جوکار روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: طرح جامع توسعه بندر ریگ در ۳ فاز ۵ ساله اجرایی می‌شود که در فاز اول ،لایروبی آن در چند مرحله توسط سازمان بنادر و دریانوردی در راستای بحث حاکمیتی و تصدی گری که در دریا دارد،  انجام می‌شود.

وی گفت: محل اعتبار فاز اول این پروژه از محل طرح جامع  تامین و حجم  لایروبی درنظر گرفته شده ۳۰۰ هزار مترمکعب با عمق ۲.۵ متر و کارفرمای آن سازمان بنادر و دریانوردی است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه بیان کرد: ترمیم ، بهسازی و آسفالت مسیر دسترسی و محوطه‌های اداره به مساحت ۳ هزار متر مربع با اعتبار یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان اجرایی شده است که در هفته دولت به بهره‌برداری می رسد.

وی گفت: خور بندر ریگ  به علت لایروبی نشدن چندین ساله، علاوه بر اینکه پهلوگیری شناورها را با مشکل جدی مواجه کرده ، موجب تاخیر در تخلیه کالاها و خسارت بر  شناورها می‌شود که با اجرای طرح جامع توسعه این مشکل و معضل دیرینه بر طرف و تاثیر بسزایی در وضعیت معیشت و اقتصاد این منطقه دربر دارد.

طرح جامع بنادر شمالی استان بوشهر شامل بنادر گناوه، دیلم و ریگ با هدف ساماندهی فعالیت ها در افق ۱۵ ساله در هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی در تیرماه سال ۱۴۰۰ مصوب شده است.

بندر ریگ از بنادر قدیمی و تجاری استان بوشهر است و شغل عمده مردم آن به دریا وابسته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر