دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۵۳۹
يکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۸

فکرشهر: استاندار بوشهر از توزیع تسهیلات بر اساس جمعیت و نرخ بیکاری شهرستان‌ها خبر داد و گفت: تسهیلات اشتغال‌زایی و کارآفرینی در استان بوشهر ابلاغ شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد محمدی‌زاده صبح یکشنبه در جلسه برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر اظهار داشت: توزیع تسهیلات بر اساس جمعیت و نرخ بیکاری شهرستان‌ها صورت می‌گیرد.

وی از تصویب ۶۲ هزار میلیارد تومان در کشور از این محل خبر داد و تصریح کرد: ملاک توزیع اعتبارات اشتغال‌زایی بر اساس ۵۰ درصد میزان جمعیت و ۵۰ درصد نرخ بیکاری در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان است.

محمدی‌زاده اضافه کرد: سهم شرکت‌های دانش‌بنیان و زنان سرپرست خانوار، هنرمندان، کارآفرینان، حوزه گردشگری و دیگر بخش‌ها به دستگاه‌های متولی اعلام شده است.

استاندار بوشهر از در اولویت بودن طرح‌های تولید انرژی خورشیدی، صنایع‌دستی، کارآفرینی به‌ویژه در حوزه دانش‌بنیان خبر داد و گفت: این اعتبارات بر اساس جمعیت و نرخ بیکاری در شهرستان‌های استان بوشهر توزیع می‌شود.

وی از تصویب برنامه جامع سلامت در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر خبر داد و افزود: باید مطابق برنامه جامع سلامت تهدیدهای احصا شده موردبررسی قرار گیرد و پیشنهادها و راهکارهای حل آن‌ها مدنظر قرار گیرد.

محمدی زاده اظهار داشت: سایر سازمان‌ها و ادارات استان بوشهر باید مشارکت فعال در اجرای برنامه جامع سلامت استان داشته باشند.

آینده‌نگری برای امنیت غذایی در استان بوشهر

استاندار بوشهر با تأکید بر اهمیت موضوع امنیت غذایی در استان بوشهر بیان کرد: باید در خصوص موضوع امنیت غذایی در استان بوشهر آینده‌نگری لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: بر اساس تدوین برنامه راهبردی ارتقای سلامت ۸ محصول کشاورزی در کشور گوجه‌فرنگی سهم استان بوشهر تعیین‌شده است.

استاندار بوشهر با تأکید بر توجه به کیفیت تولید محصول گوجه‌فرنگی خاطرنشان کرد: استان بوشهر در تولید محصول گوجه‌فرنگی جایگاه مهمی دارد به‌گونه‌ای که سالانه ۷۰۰ هزار تن محصول خارج از فصل در استان بوشهر تولید می‌شود.

محمدی‌زاده توجه به اقدامات بازدارنده در جلوگیری از تولید محصول بی‌کیفیت گفت: تأمین امنیت غذایی جامعه از اولویت برنامه‌ها محسوب می‌شود و در تولید با کیفیت محصولات کشاورزی از هیچ کوششی نباید فروگذاری شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر