يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۸۱۶
چهارشنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲

فکرشهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تعداد مبتلایان و بستری‌های کرونایی در استان نشان می‌دهد در اوج موج هفتم هستیم و بستری‌ها به تدریج کاهشی خواهد شد.

به گزارش فکرشهر از دانشگاه علوم پزشکی، قاسم برجویی‌فرد بیان کرد: شیوع اُمیکرون یا همان پیک هفتم از یک و نیم ماه گذشته بوده و دراین مدت شمار بستری‌ها در استان بوشهر  به‌طور متوسط ۱۰۰ تا ۱۱۰ نفر بوده که در دو هفته اخیر این وضعیت تکرار شده و نشان می‌دهد کرونا در این موج به اوج خود رسیده و بستری‌ها به‌تدریج کاهشی خواهد شد.

وی گفت: آمار فوتی‌ها در سویه هفتم کرونا تا کنون ۴۸ نفر بوده است که با توجه به شرایط موجود، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن ضروری است و از طرفی افراد علامت‌دار هم باید از تردد در اماکن عمومی و شلوغ پرهیز کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در خصوص آمار واکسیناسیون در استان هم گفت: تا کنون ۸۵,۶ درصد دُز اول واکسن کرونا، ۸۰ درصد دُز دوم و ۳۷ درصد دُز سوم کرونا را دریافت کرده‌اند که نشان می‌دهد در دُز سوم یا یادآور عقب هستیم.

دکتر برجویی‌فرد توصیه کرد: افراد بالای ۶۰ سال، افراد با بیماری زمینه‌ای (قندخون، فشارخون، آسم و آلرژی) و کسانی که نقص سیستم ایمنی دارند و یا شیمی درمانی می‌شوند حتما دُز یادآور واکسن را تزریق کنند، زیرا براساس آمار‌ها اغلب فوتی‌ها از بین این افراد بوده است.

افزایش بستری‌های کرونایی در استان بوشهر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز امروز، از افزایش بیماران کرونایی بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر به ۱۰۳ نفر خبر داد.

حسن ملکی‌زاده بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته ۴۷ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری و در همین مدت ۴۳ بیمار نیز باحال عمومی خوب از این بخش‌ها ترخیص شده‌اند.

وی درباره بیماران بستری در بخش‌های ICU هم گفت: در زمان حاضر ۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها استان بستری هستند که از این تعداد حال چهار نفر از آن‌ها وخیم است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه امروز موردی از فوت ناشی از کرونا در استان گزارش نشده است، افزود: از آغاز شیوع کرونا تا کنون مجموع هم استانی‌هایی که به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را ازدست داده‌اند به ۲ هزار و ۲۱۴ نفر رسیده است.

وی تعداد مبتلایان به کرونا را نیز تا کنون ۱۰۸ هزار و ۲۳۵ نفر عنوان کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر