يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: روز 16 اسفند، روز رحلت مرحوم معتقد اهرمی به‌عنوان روز قرآن استان بوشهر در نظر گرفته‌ شده است که برای آن روز برنامه‌های بسیار ویژه‌ای طراحی خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۱۴۳
دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۵

فکرشهر: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: روز 16 اسفند، روز رحلت مرحوم معتقد اهرمی به‌عنوان روز قرآن استان بوشهر در نظر گرفته‌ شده است که برای آن روز برنامه‌های بسیار ویژه‌ای طراحی خواهد شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست ستاد استانی مرسلین قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان بوشهر با بیان اینکه هم‌اکنون استان بوشهر در سطح ایران در حوزه قرآن دارای جایگاه ویژه‌ای است، اظهار داشت: این نشان می‌دهد که استان بوشهر در کشور در حال تبدیل‌شدن به یک استان تأثیرگذار و طراح برنامه قرآنی بوده که یکی از آن‌ها، روز قرآن استان بوشهر است.

\n\n

وی با بیان اینکه روز قرآن استان بوشهر یک کار ابتکاری در سطح ایران بود، عنوان کرد: روز 16 اسفند، روز رحلت مرحوم معتقد اهرمی به‌عنوان روز قرآن استان بوشهر در نظر گرفته‌شده است که برای آن روز برنامه‌های بسیار ویژه‌ای طراحی خواهد شد.

\n\n

صفایی بوشهری با تأکید بر اینکه در عرصه پشتوانه‌های قرآنی تدبیر جدی صورت گیرد، گفت: در زمینه قرآن ضروری است که بر روی نونهالان، نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی شود.

\n\n

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر افزود: پیشنهاد می‌کنم در ماه مبارک رمضان یک جلسه ترتیل قرآن کریم ویژه نوجوانان و نونهالان برگزار شود و در شبکه ملی کودک و نوجوان (پویا) پخش شود.

\n\n

* جهان باید به تمدن قرآنی بازگردد

\n\n

وی اظهار داشت: قرآن کتاب الهی است و نباید هیچ‌چیزی در عرصه فضای قرآنی به‌جز قرآن و اهل‌بیت(ع)، با قرآن اختلاط پیدا کند بلکه باید بر این معنا تأکید شود.

\n\n

صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: باید نگاه‌ها همگی به سمت قرآن بر اساس مکتب اهل‌بیت(ع) و اخلاص باشد؛ در این صورت اثر خود را خواهد گذاشت و لازم است با تمام وجود بر روی این عنصر در حوزه‌های فرهنگ دینی تأکید کنیم.

\n\n

وی با اشاره به انعکاس استانی و ملی مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم، اضافه کرد: تاکنون در انعکاس استانی این مراسم موفق بوده‌اید اما در انعکاس ملی و شبکه‌های سراسری در سال گذشته موفق نبوده‌ایم که باید کوشش شود امسال این مسئله جبران شود.

\n\n

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر افزود: قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان یک وجه و صفای دیگری دارد، چون با روزه و فصل بهار قرآن عجین است و این اختلاط و امتزاج قرائت با روزه، موجب معماری شخصیت قرآنی انسان می‌شود.

\n\n

امام‌جمعه بوشهر بابیان اینکه انسان با روزه‌ واقعی، نهاد خود را معماری پاکی می‌کند، افزود: ماه مبارک رمضان یک فرصت عالی آسمانی برای معماری شخصیت انسان برمدار قرآن بوده که این‌ یک هدیه الهی به انسان است و باید آن را قدر بدانیم و قدردانی و شکر این نعمت، به گرفتن روزه واقعی است.

\n\n

صفایی بوشهری با تأکید بر اینکه جهان باید به تمدن قرآنی بازگردد، بیان داشتند: ما باید به دنبال تمدن قرآنی بر اساس آموزه‌های هدایت‌های اهل‌بیت عصمت و طهارت «علیهم‌السلام» باشیم.

\n\n

* ترویج فرهنگ قرآنی یک اصل است

\n\n

نماینده مقام معظم رهبری در استان ترویج فرهنگ قرآنی را یک اصل دانسته و تأکید کرد: تا زمانی که ما به قرآن عمل می‌کنیم و در مسیر حرکت‌های پیامبر گرامی اسلام و اهل‌بیت «علیهم‌السلام» قرار داریم، موفق و در مسیر تمدن هستیم و هر مقدار که فاصله بگیریم، عقب می‌مانیم.

\n\n

وی بابیان اینکه قرآن همیشه انسان‌ها را به بهترین و شایسته‌ترین چیز در زمان خود هدایت می‌کند، تصریح کرد: باید بر گسترش فرهنگ قرآنی در حوزه فهم، ایمان، عمل و قرآن تلاش کنیم و یکی از عوامل گسترش فرهنگ قرآنی، همین جلسه ترتیل قرآن کریم است.

\n\n

صفایی بوشهری این جلسه ترتیل قرآن کریم چون در ماه مبارک رمضان است، اثرگذارترین است به همین خاطر باید در فهم، عمل و ایمان به قرآن، اثرگذار باشد و از آن‌طرف مایه‌ جذب تمامی جامعه به سمت قرآن باشد و باعث علاقه و محبت مردم به این کتاب آسمانی شود.

\n\n

منبع:فارس

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر