دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۵۳۶
پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳

فکرشهر: دستیار سیاسی و رسانه ای رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اراده و عزم مجلس شورای اسلامی و دولت سیزدهم توجه به مسئله  محرومان و مناطق محروم است و این مهم اتفاق بزرگی بوده که در گذشته وجود نداشته است.

به  گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد سعید احدیان روز پنجشنبه در نشست بصیرتی "جهادتبیین و راه روشن آینده "در تالار بهزاد شهرستان گناوه افزود: وقتی که به مناطق محروم توجه می شود یعنی در بودجه سنواتی در طی دو سال اخیر رقم های بودجه ای بزرگ جدی  برای این مناطق در نظر گرفته شده  که در گذشته نبوده است.

وی افزود: به عنوان نمونه  یک رقم از تبصره ۱۶ در سال گذشته ۱۸ هزار میلیارد تومان برای مناطق محروم بود که نقد نشد و  با پیگیری های قالیباف در صحن علنی مجلس و همراهی وزیر اقتصاد در مدت  دو هفته توزیع و هزینه شده است.

دستیار سیاسی و رسانه ای رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رئیس جمهور در طول یک سال به همه استان ها سفر می کند که نشان دهنده توجه به مناطق محروم بوده است.

وی ادامه داد: در بودجه امسال ، ظرفیت های خیلی زیادی قرار داده شده است که خیلی وقت ها مسئولان محلی و استانی کم تر به آن توجه می کنند در حالی که اگر توجه به این موضوع شود که با کمک نماینده منطقه بطور جد پیگیری کنند از همین ظرفیت ها ، اتفاقات بزرگی رقم می خورد درحالی که آنها منتظر مسئولان ملی می شوند.

وی گفت: چند هزار میلیارد تومان برای دانش بنیان بودجه درنظرگرفته شده  و متعلق به همه کشور دارد ، اما چرا بچه های باهوش شهرستان گناوه و استان بوشهر کم تر استفاده و دیگر شهرها بیشتر بهره ببرند.

احدیان اظهارداشت: مشکلات زمین مانده زیادی در کشور وجود دارد که نه تنها متاثر ۴۰ سال انقلاب بلکه قبل از آن و قدیمی است که حل کردن همه آنها در یک مقطع کوتاه امکان پذیر نیست و آن چیزی که باید به آن ما مسئولان و مطالبه گران توجه کنند ، باید براساس اولویت ها و متناسب با ظرفیت های هر منظقه به موضوعات ورود و حل کنیم.

وی افزود: براساس تجاربی که در سفرها به نقاط کشور صورت داده ایم و هر چه از پایتخت دور می شویم ، موضوعات متفاوت و جدی تر و مشکلات ریشه ای و عمیق تر است که حل آنها نیاز به یک اراده قوی و پیگیری های جدی هم از سوی مسئول و سیاست گذار و هم مجریان و در خود منطقه دارد.

دستیار سیاسی و رسانه ای رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اصل حضور در میان شما، شنیدن اظهارنظرها به صورت مستقیم و بدون واسطه است که دسته بندی و به رئیس مجلس منتقل خواهد شد.

وی بیان کرد: اصل مطالب و نقدهایی که در این نشست توسط نمایندگان مردم مطرح شد ،پیگیری های لازم به عمل می آید.

وی با اشاره به وعده های انتخاباتی  رئیس مجلس شورای اسلامی  گفت: وعده قالیباف در سامانه ایشان وجود دارد و تک تک وعده هایی که داده بودند آنها را یکی یکی پیگیری می کنیم و می توانید در آن مطالبه کنید.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گناوه در این نشست به بیان مسایل و مشکلات مهم این شهرستان اشاره کرد و گفت: موضوع ته لنجی یکی از دغدغه های مردم این منطقه باتوجه به اینکه عمده شغل و معیشت آنها از این طریق تامین می شود ، است.

محمد اسدی افزود:باتوجه به اینکه در لیست کالای ملوانی ۹۷ قلم کالا آزاد شده است برخی از آنها در این منطقه وجود ندارد و باید اقلامی آزاد شود که مخصوص بازار و اصناف باشد.

وی ادامه داد: اقلام کالایی که در ته لنجی آزاد اعلام شده تناسبی با بازار و اقلام مورد نیاز این منطقه ندارد و انتظار داریم که برخی از این کالاها حذف و کالاهای دیگر نظیر پوشاک، پتو، لوازم آرایشی و جانبی موبایل که ۷۰ درصد بازار گناوه به آن مرتبط می شود، جایگزین شود.

اسدی ادامه داد: تکمیل محور مواصلاتی گناوه به گچساران و گناوه به میشان و نورآباد و احداث باند دوم جاده ساحلی گناوه به بوشهر  از مسایل مهم در حوزه راه این شهرستان و دیلم است که امیدواریم توجه جدی به آن شود.

وی گفت: تکمیل شبکه فاضلاب گناوه و احداث سد چهار روستایی نیز از دیگر مطالباتی است که امیدواریم توجه جدی به آنها شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری گناوه بیان کرد: باتوجه به اینکه بخشی از شغل و معیشت مردم این منطقه ، شغل ملوانی است از لحاظ بیمه مشکل دارند.

وی افزود: ملوانان این منطقه به علت اینکه در هر سفر دریایی فقط بیمه می‌شوند و در زمان نرفتن بیمه شامل آنها نمی شود انتظار داریم که این دغدغه جدی مرتفع شود تا بتوانند در کل سال از بیمه بهره مند شوند.

در این نشست که به همت جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی ، دفتر نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری این شهرستان برگزار شد، نمایندگان مردم این منطقه در بخش  بازنشستگان؛ ملوانان، بازاریان، فرهنگیان و کارمندان، بانوان، دانشجویان و جوانان مسایل و مشکلات خود را مطرح کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر