يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۷۲۸
يکشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲

فکرشهر: به مناسبت روزجهانی داور، ۷۵ تن از داوران گناوه در آیینی باحضور علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال کشور شنبه شب در تالار بهزاد این شهرستان تجلیل شدند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، علیرضا فغانی در این آیین خطاب به داوران گناوه گفت: محرومیت و کمبود امکانات نباید جلوی پیشرفت تان را بگیرد و برای رسیدن به این مهم در وهله اول باید به خدا توکل کرد حتی اگر در یک نقطه محروم سکونت داشته باشید.

داور بین المللی کشور بیان کرد: آمادگی جسمانی، تسلط روانی و یادگیری زبان انگلیسی برای داوری ضروری است و باید مدنظر خود قرار دهید و کمک گرفتن و بصورت تیمی تمرین کردن را فراموش نکنید.

وی گفت: داوران ایرانی برای یک قضاوت خوب تنها نباید به داخل زمین نگاه خود را متمرکز کنند بلکه باید به ابعاد دیگر در بیرون از زمین مانند  رفتار و منش، غذاخوردن و پوشیدن و احترام گذاشتن اهتمام جدی ورزیده و  رعایت کنند.

فغانی، قضاوت دیدار فرانسه و آرژانتین را در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه یکی از قضاوت های ماندگار و به یاد ماندنی خود عنوان کرد و افزود: این دیدار یکی از بهترین مسابقه جام جهانی لقب گرفت.

وی همچنین  قضاوت دیدار رده بندی جام جهانی ۲۰۱۸ بین تیم های انگلیس و بلژیک را راحت ترین قضاوت خود در میادین بین المللی عنوان کرد.

رحمان عمادی رئیس اداره ورزش و جوانان گناوه گفت: روز جهانی دوار فرصتی مغتنم برای تجلیل از زحمات داوران زحمت کش و شایسته این شهرستان است.

وی اظهارداشت: داوری کاری سخت و دشوار است که از عهده هر کس برنمی آید و باید قدر این قشر ر ا بدانیم.

شهردار گناوه گفت: رشته فوتبال بلحاظ زیبایی های خاص خود در جهان طرفداران زیادی دارد و باعث ایجاد صلح و دوسی بین ملل می شود.

جواد رستمی افزود: آن کسی که زیبایی به فوتبال می بخشد، داوران هستند که هنر خود را در مستطیل سبز به رخ می کشند.

رئیس هیات فوتبال گناوه گفت: این هیات تاکنون چندین برنامه برای ارتقای سطح دانش داوران شهرستان برگزار کرده است.

مهراب دشتی مکان افزود: در یک دوره از این کلاس ها، مسعود مرادی ناظر ای اف سی و فیفا و محمد فنایی پیشکسوت و کمک داور فینال جام جهانی ۱۹۹۴  دانش و اطلاعات به روز دنیا را  برای شرکت کنندگان تشریح کردند و داوران با آخرین تغییرات داوری آشنا شدند.

وی یادآورشد:  یک دوره کلاس دانش افزایی فوتبال زیرنظر مرتضی محصص مدرس رسمی فیفا (FIFA) و فریدون معینی مدرس کنفدارسیون فوتبال آسیا (AFC) با حضور ۱۱۰ نفر از مربیان پیشکسوت و جوان سراسر استان بوشهر به میزبانی این شهرستان به مدت یک روز برگزار شده است.

وی اظهارداشت: تجلیل داوران شهرستان از دیگر برنامه های مهم این هیات بوده است که با همکاری و مشارکت هیات داوران و با حضور علیرضا فغانی، داور پرافتخار و بین المللی کشور برگزار شده است.

در این آیین از علیرضا فغانی و  ۷۵ داور شهرستان گناوه تجلیل شد که از این مجموع ۱۵ داور بانوان بودند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر