شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۷۴۸
يکشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

فکرشهر: داور بین المللی فوتبال کشور گفت: داوران وقت زیادی را برای آماده شدن اختصاص می‌دهند ولی در خیلی از ارزیابی‌ها ورزشکار محسوب نمی‌شوند که باید این دیدگاه ریشه کن و این دیدگاه مثبت شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، علیرضا فغانی صبح یکشنبه در حاشیه تقدیر از داوران شهرستان گناوه در گفتگو با خبرنگاران با تقدیر از برگزارکنندگان برنامه اظهار داشت: بوشهر بخشی از تاریخچه داوری من نیز هست و کلاس درجه یک و دو داوری خود را در این استان گذراندم.

داور بین المللی کشور پیرامون اهمیت نقش داوری فوتبال گفت: در تمام دنیا داوران از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و جایگاه آنها به عنوان جایگاه قاضی ورزشی است.

وی گفت: با توجه به اینکه داوران برای آماده شدن وقت زیادی را صرف می‌کنند و تمرینات زیادی انجام می‌دهند که نسبت به ورزشکاران نیز شاید وقت بیشتری را اختصاص دهند ولی در خیلی از ارزیابی‌ها ورزشکار محسوب نمی‌شوند که باید این دیدگاه ریشه کن شود.

فغانی ادامه داد: امیدوارم نگاه مثبتی به جامعه داوری شود تا داوران بتوانند در میادین بزرگ بین المللی باعث برافراشته شدن نام ایران و پرچم ایران باشند.

وی با اشاره به وضعیت داوری در استان بوشهر بیان کرد: شرایط امروز به گونه‌ای است که فضا برای پیشرفت در همه مناطق حتی مناطق محروم فراهم است و می‌توان از شهرستان‌ها و روستاها به مراکز استان و استان به لیگ کشور و از آنجا نیز با توجه به قابلیت‌های خود پتانسیل‌ها به میادین بین المللی و قضاوت در سطح معرفی و داوری کرد.

داور بین المللی فوتبال کشور گفت: این امر حمایت مسئولان ورزشی استانی، راهنمایی پیشکسوتان ورزشی و در نهایت تلاش و ممارست داوران و لطف خداوند را می‌طلبد.

وی پیرامون وضعیت نصب دستگاه وی‌ای آر در ورزشگاه‌ها گفت: اگر تفکر نسبت به فوتبال که لذت بردن و ایجاد نشاط عوض نشود و فقط نتیجه گرایی مدنظر باشد با وجود دستگاه وی‌ای آر نیز تغییری ایجاد نخواهد شد.

وی پیرامون حضور بانوان در ورزشگاه گفت: تجربه نشان داده که هر جا بانوان حضور داشته باشند اخلاق و بسیاری از موارد دیگر رعایت می‌شود فقط باید فضای لازم ایجاد شود و به مرد ایرانی یادآور شد که بانوان در این مکان حضور دارند.

فغانی ادامه داد: با توجه به اینکه بانوان و آقایان هرگاه در یک مکان ورزشی حضور دارند و افرادی قصد فحاشی داشته باشند دیگران به آنها متذکر می‌شوند و مرد ایرانی نشان داده که همواره در چنین مواردی غیرت و تعصب و شرایط را رعایت کرده است.

وی: با توجه به شرایط ایجاد شده این فضا در داخل ورزشگاه‌ها، حضور بانوان، اقدامی ارزشمند است که می‌تواند باعث ارتقای اخلاقی این مکان‌ها شود و باید آن را به فال نیک گرفت.

در این آئین از علیرضا فغانی و ۷۵ نفر از بانوان و آقایان داور شهرستان گناوه در رشته فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر