دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۲۴۰۷
دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴

فکرشهر: مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر گفت: هزینه معاملات مسکن در دفاتر مشاورین املاک بر اساس مصوبه کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی استان کاهش یافته است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی صمت، مهدی صفوی درسومین جلسه کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی استان افزود: به استناد ماده ۵۱ قانون نظام صنفی و تصویب نامه شماره ۷۱۵۵۳ مورخ ۰۱/۰۵/۱۴۰۱ هیات وزیران و نامه شماره ۱۱۲۴۴۴/۶۰ در دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی در خصوص ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها، هزینه کمیسیون فروش املاک از شهریور امسال از نیم درصد به ۰.۲۵ درصد برای هر کدام از طرف‌های معامله کاهش یافت.

وی ادامه داد: برای محاسبه حق کمیسیون رهن و اجاره به گونه‌ای عمل می‌شود که ابتدا مبلغ رهن به اجاره تبدیل و سپس ۲۵ صدم درصد کل مبلغ به‌دست آمده از دو طرف دریافت می‌شود.

مدیر کل صمت استان بوشهر عنوان کرد: در واحد‌های صنفی مشاورین املاک از طرف‌های معامله افزون بر این هزینه، ۹ درصد نیز به عنوان مالیات ارزش افزوده دریافت می‌شود.

صفوی گفت: برای حمایت از حقوق مصرف کننده فعالیت‌های متعددی مانند بازرسی و نظارت براصناف، گشت مشترک بازرسی با حضور دستگاه‌های اجرایی و دریافت گزارش‌های مردمی در مرکز پاسخگویی ۱۲۴ در حال انجام است که امیدواریم در جلوگیری از تخلفات اقتصادی راهگشا باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر