يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۳۵۵۹
سه‌شنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: در سفر اخیر معاون اجرایی رئیس جمهور به استان بوشهر ، از از تزریق یک هزار و ۸۰ میلیارد تومان به ساخت سد دالکی خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، علی محمدی صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: سد دالکی دشتستان یکی از مصوبات سفر سال گذشته ریاست جمهوری به استان بوشهر است که نقش مهمی در برطرف کردن مشکلات آب منطقه دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر افزود: در جریان سفر سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور به استان بوشهر روند سد دالکی بررسی و اعتبارات لازم به این سد اختصاص داده شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر اضافه کرد: در این سفر، معاون اجرایی رئیس جمهور از تزریق یک هزار و ۸۰ میلیارد تومان به ساخت سد دالکی خبر داد.

وی با بیان اینکه سد دالکی در اشتغال، آبیاری نخیلات و آب شرب منطقه نقش مهم و تأثیرگذاری دارد گفت: ساخت این سد نقش مهم و ویژه‌ای در آبیاری ۱۰ هزار هکتار اراضی نخیلات در شهرستان دشتستان دارد.

وی افزود: سد دالکی با حجم مخزن ۲۷۰ میلیون مترمکعب به عنوان بزرگترین سد هسته آسفالتی کشور در شهرستان دشتستان در حال ساخت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: ۲ میلیون اصله نخل و بیش از ۴ هزار خانوار کشاورز در انتظار تکمیل این سد هستند.

علی محمدی خاطرنشان کرد: تکمیل سد دالکی، پیش‌نیاز پایدار سازی مشاغل کشاورزی در بیش از ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان دشتستان است.

وی افزود: کنترل سیلاب‌های معدود زمستان و رهاسازی پیوسته این آب در فصول گرم سال، کمیت و کیفیت خرمای این منطقه را ارتقا خواهد داد و اقتصاد مبتنی بر کشاورزی دشتستان را شکوفا خواهد کرد.

محمدی پیشرفت فیزیکی سد را ۴۲ درصد عنوان کرد و گفت: با توجه به پیشرفت مناسب پروژه و تکمیل بودن شبکه آبیاری پایاب آن، امکان بهره‌برداری کشاورزان از این سد در کمترین زمان ممکن وجود خواهد داشت.

محمدی گفت: اعتبار مورد نیاز تکمیل سد دالکی را یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که هم اکنون ساخت بدنه این سد در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر