يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۱۰۲
سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: اعضای ستاد سفر این شهرستان، فهرست نیازمندی‌ها و امکانات لازم برای خدمات رسانی به گردشگران را به صورت دسته بندی شده تهیه و تدوین و به فرمانداری تحویل دهند تا به استاندار بوشهر ارایه شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمدتقی صفری روز سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر این شهرستان افزود: با توجه به اینکه شهرستان گناوه در طول سال بویژه در آخر هفته و تعطیلات نوروز پذیرای جمعیت زیادی از هموطنان اقصی نقاط کشور است، باید  برنامه‌ریزی لازم برای خدمات رسانی مطلوب با فراهم کردن بسترهای لازم صورت گیرد.

وی اظهارداشت: برای خدمات رسانی مناسب به گردشگران، از تمام توانمندی و ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی شهرستان استفاده خواهد شد که در این راستا جلسه ستادهماهنگی خدمات سفر  با رویکرد جدید به صورت مستمر با استفاده از تجربیات گذشته برگزار و تصمیم های لازم اتخاذ خواهد شد.

صفری گفت: شهرستان گناوه که در تعطیلات نوروز امسال بیشترین حجم ورودی مسافر و گردشگر را در استان بوشهر به خود اختصاص داد و با یک برنامه ریزی منسجم  ضمن اینکه  امنیت لازم برقرار شد، حوادث واتقافات ناگواری بویژه در ساحل رخ نداد  و خدمات خوبی به هموطنان ارایه شد.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر گناوه ادامه داد: بازار گناوه از بازارهای معروف جنوب کشور قلمداد می‌شود و باید پیش بینی لازم برای تصمیم گیری و رفع مشکلات در زمان حضور گردشگران در این نقطه در قالب مدیریت متشکل از  دستگاه‌های مرتبط صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه مدیریت ساحل برعهده شهرداری و شورای اسلامی شهر است، نسبت به زیباسازی این نقطه گردشگرپذیر اقدام و هرگونه نیازمندی را بررسی و سروسامان دهد.

صفری بیان کرد: وضعیت پروژه فاضلاب ساحل گناوه در زمان مقرر تکمیل و به شبکه اتصال یابد.

وی اظهارکرد: در جلسه آینده ستاد، نماینده ای از بازار برای  ارایه نقطه نظرات دعوت و وضعیت ساماندهی دستفروشان میدان امام و بازار حداکثر تا ۲ ماه آینده تعیین تکلیف شود.

فرماندار گناوه گفت: روستاهای ساحلی و گردشگرپذیر شهرستان نیازمند نگاه و توجه خاصی است و تحولی در این مناطق از لحاظ زیرساختی و رفع نیازها و امکانات انجام شود.

وی افزود: اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر در جلسه آینده گزارش کاملی از پیگیری مصوبه ها و اقدام های صورت گرفته ارایه دهند.

صفری بیان کرد: با توجه به اینکه نوروز سال آینده تقارن با ماه مبارک رمضان دارد، حرمت و شان این ماه در طول اقامت گردشگران باید رعایت شود.

فرماندار گناوه گفت: جانمایی مناسب برای قایق های تفریحی و جت اسکی، استقرار نجات غریق، ساماندهی موتورهای چهارچرخ با درنظرگرفتن مکانی مناسب که خطری برای مردم و گردشگران ایجاد نکند، در برنامه ریزی اعضای مرتبط ستاد خدمات سفر قرار گیرد.

دبیر ستادهماهنگی خدمات سفر و رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناوه گفت: این شهرستان پس از گذشت دو سال از بیماری کووید ۱۹، در تعطیلات نوروز امسال شاهد سفر هموطنان زیادی بود که با برنامه ریزی و مدیریت فرماندار، اقدامات لازم برای خدمات دهی انجام شد.

حمزه بهاگیر افزود: دستورالعمل جدید ستاد خدمات سفر هنوز ابلاغ نشده است  و درصورت دریافت به اعضای کمیته ارسال خواهد شد.

وی بیان کرد: برای خدمات دهی به هموطنان در تعطیلات نوروز امسال و سال آینده کمیته‌های چندگانه تشکیل شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر