دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر:
به گزارش فکرشهر، رستمی در حالی این سخنان را عنوان داشته که پیش از این بارها و بارها از سوی مسئولین استانی، وعده ها و قول هایی مبنی بر احداث قریب الوقوع این خط آهن داده شده بود...
کد خبر: ۱۲۴۶۰
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۵

فکرشهر: سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: تاریخ مشخصی برای فعالیت مجدد پروژه راه‌آهن بوشهر ـ شیراز مشخص نیست.

\n\n

 به گزارش فکرشهر، فرزاد رستمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راه‌آهن عسلویه ـ بوشهر ـ شیراز به طول 630 کیلومتر از 18 قطعه تشکیل‌شده است که به دلیل عبور از مناطق کوهستانی جهت اجرا به اعتباری بالغ‌ بر 30 هزار میلیارد ریال نیاز است که حجم اعتبارات تخصیصی به‌هیچ‌عنوان جوابگوی اعتبار مورد نظر نیست.

\n\n

رستمی تصریح کرد: بر این اساس تاکنون 2 قطعه در استان فارس و 2 قطعه (11 و 12) در استان بوشهر اجرایی شده که به دلیل کمبود اعتبارات در حال حاضر فقط قطعه اول (در استان فارس) فعال و بقیه غیرفعال هستند.

\n\n

 سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: با توجه به عدم امکان تأمین مالی پروژه از منابع ملی، رایزنی­های فراوانی با بخش خصوصی مشارکت در پروژه صورت گرفته است، ضمن اینکه طبق مصوبه شورای اقتصاد مبلغ 400 میلیون یورو فاینانس نیز پیش‌بینی‌شده و زمینه حضور شرکای خارجی در طرح نیز آماده‌شده است، لذا پیگیری تا حصول نتیجه نهایی ادامه خواهد یافت.

\n\n

به نوشته ی فارس، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر تصریح کرد: لیکن در حال حاضر تاریخ مشخصی جهت فعالیت مجدد پروژه نمی‌­توان عنوان کرد.

\n\n

وی بیان داشت: این طرح بااتصال بندرها بوشهر و عسلویه به راه‌آهن سراسری زمینه بهره‌برداری روزافزون از پتانسیل‌های صنایع نفت پتروشیمی منطقه را خواهد شد و با تسهیل مبادلات تجاری در رونق بندر تجاری بوشهر نیز بسیار حائز اهمیت است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، رستمی در حالی این سخنان را عنوان داشته که پیش از این بارها و بارها از سوی مسئولین استانی، وعده ها و قول هایی مبنی بر احداث قریب الوقوع این خط آهن داده شده بود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر