جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۹۲۶
يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۱

فکرشهر: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت استان بوشهر از تمدید مهلت اعمال نشدن محدودیت‌های تجاری تا پایان آذر ماه ۱۴۰۱ خبرداد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، ابوالقاسم محمد زاده بیان کرد: طبق مصوبه ۶۲ کمیته اقدام ارزی چنانچه تمام یا بخشی از کالای وارداتی به هر دلیلی از جمله معیوب بودن، فساد، نداشتن استاندارد‌های لازم و یا انصراف از خرید کالا، از طریق رویه صادرات قطعی از کشور خارج شود، معادل ارزش کالای وارداتی (کالای جایگزین از محل بند ۲ ماده ۳۸ آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات) با تایید اصالت پروانه‌های وارداتی از گمرک جمهوری اسلامی ایران مشمول ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات نمی‌شود.
 
وی ادامه داد: همچنین براساس مصوبه ۶۷ کمیته اقدام ارزی چنانچه کالایی به منظور تعمیر در اظهارنامه صدور موقت از کشور خارج شود و به دلیل قابلیت تعمیر نبودن و غیر قابل استفاده بودن به کشور باز نگردد و اظهارنامه صادرات موقت تبدیل به صادرات قطعی شود و یا کالایی که به‌اشتباه تحت رویه صادرات قطعی به منظور تعمیر از کشور خارج شود، منوط به تایید مراتب توسط دستگاه تخصصی ذیربط، مشمول ایفای تعهدات ارزی نخواهد بود.
 
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت استان بوشهر گفت: با توجه به ضرورت تعیین تکلیف پروانه‌های صادراتی رفع تعهد نشده سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ به صادرکنندگان کالا از محل پروانه‌های ورود موقت که صادرات از محل ورود موقت آ‌نها مربوط به بازه زمانی ۲۲/۰۱/۱۳۹۷ تا پایان سال ۱۴۰۰ است و تا کنون وفق مصوبه سی و دومین جلسه کمیته اقدام ارزی مورخ ۰۹/۰۳/۱۴۰۰ نسبت به ارائه اطلاعات خود به گمرکات ورود موقت کننده اقدام نکرده‌اند تا پایان مهر ماه سال جاری مهلت داده می‌شود وفق مصوبه مذکور اقدام و موضوع را از گمرک ورود موقت کننده پیگیری کنند.
 
وی افزود: بدیهی است پس از مهلت مزبور از پذیرش درخواست‌های مربوط به بازه زمانی یاد شده در گمرکات اجرایی و ارسال اطلاعات به بانک مرکزی خودداری خواهد شد.
 
محمد زاده یادآور شد: صادرکنندگان از محل ورود موقت در ۷ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، تا پایان سال جاری برای اقدام براساس موارد ذکر شده مهلت خواهند داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر