شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس‌کل دادگستری استان بوشهر از رشد 7 درصدی پرونده‌های وارد به دادگستری استان بوشهر خبر داد.\n\nبه گزارش فکرشهر، علی جمادی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه در بوشهر اظهار داشت: در سال 92، 128 هزار و 454 پرونده وارده و در سال 93، 137 هزار پرونده وارده به دادگستری استان بوشهر داشتیم که رشد 7 درصدی را نشان می‌دهد.\n\nوی بیان کرد: البته رشد پرونده‌ها تا 15 درصد هم طبیعی تلقی می‌شود اما تلاش ما این است در کوتاه‌ترین زمان به پرونده‌ها رسیدگی و آن‌ها را حل‌وفصل کنیم.
کد خبر: ۱۲۵۱۱
دوشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۵

فکرشهر: رییس‌کل دادگستری استان بوشهر از رشد 7 درصدی پرونده‌های وارد به دادگستری استان بوشهر خبر داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، علی جمادی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه در بوشهر اظهار داشت: در سال 92، 128 هزار و 454 پرونده وارده و در سال 93، 137 هزار پرونده وارده به دادگستری استان بوشهر داشتیم که رشد 7 درصدی را نشان می‌دهد.

\n\n

وی بیان کرد: البته رشد پرونده‌ها تا 15 درصد هم طبیعی تلقی می‌شود اما تلاش ما این است در کوتاه‌ترین زمان به پرونده‌ها رسیدگی و آن‌ها را حل‌وفصل کنیم.

\n\n

رییس‌کل دادگستری استان بوشهر بابیان اینکه حل‌وفصل خصومت‌ها و رسیدگی به پرونده‌های قضایی از وظایف دادگستری است، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از وظایف به اموری اختصاص دارد که ارتباطی به تشکیل پرونده و حل‌وفصل دعاوی ندارد بلکه ارائه خدماتی است که توسط همین دستگاه‌های مرتبط صورت می‌گیرد.

\n\n

جمادی در ارتباط با عملکرد سال 93 دادگستری استان بوشهر اضافه کرد: در سال گذشته 44 هزار و 63 پرونده وارده داشتیم که 44 هزار و 20 فقره پرونده مختومه شد ضمن اینکه مجموع ورودی پرونده‌ها در دادگاه‌ها و دادسراها در سال گذشته حدود 88 هزار پرونده بود.

\n\n

وی بیان کرد: در این مدت 9 هزار و 109 پرونده به دادگاه تجدیدنظر وارد شد که 9 هزار و 395 فقره از این پرونده‌ها مختومه شد که بخشی از آن مربوط به سال‌های گذشته بود.

\n\n

رییس‌کل دادگستری استان بوشهر بابیان اینکه یکی از اولویت‌های ما ساماندهی اجرای احکام است، خاطرنشان کرد: سال گذشته در زمینه‌ی احکام مدنی 60 هزار پرونده ورودی داشتیم که 58 هزار و 645 فقره پرونده مختومه شد.در زمینه‌ی اجرای احکام کیفری هم 13 هزار و 467 فقره پرونده وارده در سال گذشته داشتیم که 14 هزار و 802 فقره پرونده مختومه شد.

\n\n

وی بیان داشت: در سال جاری به دنبال ساماندهی اجرای احکام مدنی و کیفری هستیم و در این زمینه از ظرفیت همکاران اداری و قضایی استفاده خواهیم کرد. رسیدگی به پرونده‌های قدیمی از دیگر برنامه‌های سال جاری است و پرونده‌هایی قدیمی اطلاق می‌شود که قبل از سال 93 تشکیل شده و منتهی به صدور رأی شده باشند.

\n\n

جمادی اظهار داشت: تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها از دیگر اولویت‌های کاری ماست تا از اطاله پرونده‌ها جلوگیری شود، در همین ارتباط کمبود نیرو از مشکلات ماست، از 217 پست مصوب قضایی، در حال حاضر 126 نفر شاغل هستن و از 1100 پست مصوب اداری کمتر از 700 نفر شاغل داریم. نیروی کارآمد اساس کار در هر تشکیلات به‌ویژه دادگستری است، اما با وجود کمبودها درصدد هستیم رسیدگی به پرونده‌ها را تسریع کنیم.

\n\n

رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: پیشگیری از وقوع جرم هم در برنامه‌های ماست، بر اساس اصل 156 قانون اساسی، اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم بر عهده قوه قضاییه گذاشته شده است.

\n\n

منبع:فارس

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر