جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۵۴۴۴
شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برخی از مراکز آموزشی شهرستان دیر نگران‌کننده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، عباس آدمیت‌نسب عصر شنبه در نشست با رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان دیر گفت: شیوع بیماری‌های عفونی حاد تنفسی در این فصل افزایش یافته است و با توجه به عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برخی از مراکز آموزشی، خطر سرایت‌پذیری این بیماری‌ها روند افزایشی دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: این روزها شاهد افزایش مراجعه دانش‌آموزان با علائم بیماری‌های عفونی حاد تنفسی به مراکز درمانی هستیم که عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس می‌تواند بحران‌ساز شود.

وی با تأکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس گفت: با توجه به افزایش سرایت‌پذیری ویروس آنفلوانزا و کووید ۱۹ در محیط‌های بسته مانند فضاها آموزشی و کلاس‌های درس به معلمان توصیه می‌شود در صورت نداشتن تهویه مناسب کلاس، برای استفاده از هوای آزاد، در و پنجره‌ها باز شود و تا حد ممکن دانش‌آموزان فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به وضعیت بیماری کووید ۱۹ گفت: وضعیت این بیماری هم‌اکنون پایدار است اما به این معنی نیست که نسبت به آن بی‌توجه باشیم و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را نادیده گیریم بلکه این بیماری همچنان فعال است و موارد بستری و فوتی در کشور ثبت می‌شود.

آدمیت‌نسب با بیان اینکه مردم باید واکسیناسیون خود را تکمیل کنند، گفت: استفاده از ماسک توسط معلمان و دانش‌آموزان به خصوص در مقاطع ابتدایی به شکل جدی رعایت شده تا از همه‌گیری دوباره ویروس آنفلوانزا و کووید ۱۹ و تبعات ناشی از آن با کمترین هزینه پیشگیری شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با دقت نظر بیشتر مسئولان مدارس و همکاری دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها شاهد حفظ سلامت دانش‌آموزان در این شرایط باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر