دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی/ نائب رییس شورای شهر برازجان در تماس با فکرشهر خبر داد:
فکرشهر: نائب رییس شورای اسلامی شهر برازجان گفت که برای رفع کدورت اصحاب رسانه و فعالان اجتماعی شهر و شورا، به زودی جلسه ای برگزار خواهد شد...
کد خبر: ۱۲۵۶۶
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۳

فکرشهر: نائب رییس شورای اسلامی شهر برازجان گفت که برای رفع کدورت اصحاب رسانه و فعالان اجتماعی شهر و شورا، به زودی جلسه ای برگزار خواهد شد.

\n\n

هادی کفاش در تماس با فکرشهر، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شهروندان در ماه رمضان اظهار داشت: در خصوص رنجش خاطر اخیر اصحاب رسانه از شورا و بایکوت خبری عرض کنم این تحریم و پرهیز از بازتاب اخبار شورای اسلامی نه به نفع شورا و نه به نفع رسانه و حتی به نفع مردم نیست.

\n\n

تاثیر فشارهای روحی اعضا در اتخاذ برخی تصمیمات و برخوردها

\n\n

وی ادامه داد: همان گونه که استحضار دارید رسالت و حرفه ی خبرنگاری جزو مشاغل سخت محسوب شده و این اتفاقات امری اجتناب ناپذیر است و به نظر، اوضاع و احوال پرتنش و حساس این روزهای شورا و فشارهای روحی اعضا در اتخاذ برخی تصمیمات و برخوردها بی تاثیر نبوده است.

\n\n

نائب رییس شورای اسلامی شهر برازجان، ابراز داشت: انشاالله حل و فصل و بررسی کارشناسانه این موضوع بزودی در دستور کار جلسه ی ویژه کمیسیون حقوقی شورا قرار خواهد گرفت. 

\n\n

وی گفت: در این نشست، از نمایندگان اصحاب رسانه و فعالان عرصه مدنی و اعضای کمیسیون دعوت خواهد شد تا این که در راستای فرمان رهبری معظم در سال همدلی و همزبانی و در این ماه عزیز خدا، اصحاب این حرفه ی بااصالت با سعه صدر و فراموشی گذشته ها و با حضور همیشگی و پویا در کنار شورای شهر خود و شهردار منتخب در فضایی آرام و پرنشاط به ایفای رسالت رسانه ای در خبررسانی و تحلیل وقایع شهر خود بپردازند.  

\n\n

مراحل انتخاب شهردار جدید

\n\n

هادی کفاش پیرامون مراحل انتخاب شهردار جدید برازجان نیز اظهار داشت: پس از استعفای شهردار سابق جناب مهندس ماشاالله احمدی، انتخاب شهردار جدید در دستور کار جلسات متعدد شورا قرار گرفت و مراحل انتخاب و شیوه ی بررسی گزینه ها با اتفاق نظر اعضا در شورا تعیین و اجرا شد. 

\n\n

وی ادامه داد: بدین ترتیب که افرادی خود نام نویسی کردند، افرادی از طرف اعضا معرفی و با بعضی نیز تماس گرفته شد و با انصراف تعدادی در نهایت اسامی 14 نفز تثبیت و هر کدام با حضور نیم ساعته در شورا به ارائه برنامه و سوابق خود پرداختند.

\n\n

 عضو شورای شهر برازجان افزود: پس از آن اعضا با حساسیت خاصی به شور و تحقیق همه جانبه پیرامون این افراد پرداختند تا اینکه با یک مرحله رای گیری و انتخاب 5 نفر از 14 نفر تعداد نامزدها را جهت تسهیل در انتخاب گزینه نهایی کاهش دهند.

\n\n

انصراف نیکجو از نامزدی

\n\n

رییس کمیسیون حقوقی شورای شهر برازجان توضیح داد: پس از راه یابی 5 نفر به این مرحله شرایط و حساسیت ویژه ای بر اعضای شورا حاکم شد تا جایی که پس از جلساتی فشرده و شش مرحله رای گیری نامزدی حایز اکثریت مطلق ارا یعنی حداقل پنج رای نشد.

\n\n

وی افزود: لذا جلسه ای فوق العاده با هماهنگی و مشورت همه اعضا در ساعت 21 مورخ 31 خردادماه 94 با دستور کار بررسی موضوع انتخاب شهردار و انتخاب و تعیین شهردار برنامه ریزی و در وقت قانونی به اعضا ابلاغ گردید که پس ار تبادل نظر اعضا در چگونگی ادامه فرایند انتخاب هر کدام به تحلیل وضع موجود پرداختند که در ادامه کار آقای نیکجو از نامزدی خود به طور کتبی اعلام انصراف نمود.

\n\n

 هادی کفاش گفت:  سپس مقرر شد یک مرحله رای گیری انجام و در صورت عدم وصول نتیجه، تصمیم دیگری اتخاذ شود که البته در اولین مرحله رای گیری به صورت مخفیانه، این تصمیم سرنوشت ساز با اکثریت آرا مصوب و آقای مهندی سعید شمالی نژاد با اخذ 6 رای انتخاب شد و آقای محمدحسن محمدی 3 رای را به خود اختصاص داد.

\n\n

انتخابات سالم بوده است

\n\n

نائب رییس شورای شهر برازجان در پاسخ به سوال فکرشهر، پیرامون برخی شایعات نیز ابراز داشت: این انتخاب مهم پس از انجام مراحل سخت و بررسی و کنکاش طی ماه ها و روزهایی پر التهاب و با تشخیص و اقناع فردی اعضا در صحت و سلامت کامل برگزار شده، فلذا احترام و تمکین به این تصمیم اکثری شورایی وفق قانون و اخلاق بر همگان لازم است.

\n\n

وی افزود: ضمن احترام و تشکر صمیمانه از حضور متعهدانه و مسئولانه کلیه ی نامزدهای این تصدی و آرزوی سلامتی و سربلندی در تمام شئونات زندگی برای ایشان، امیدوارم شهردار جدید پس از دریافت حکم انتصاب، با همت و تلاش مضاعف و تعامل و هماهنگی پیوسته و سازنده با شورای اسلامی، فصلی تازه در خدمت به شهروندان عزیز و ارتقا و آبادانی شهر آغاز و در این 24 ماه باقی مانده کارنامه قابل قبولی از خود به جا گذارد و به شایستگی رای اعتماد نمایندگان مردم در شورا و نیازمندی های شهر و شهروندان را پاسخ دهد که چیزی جز این انتظار نمی رود.

\n\n

هادی کفاش در پایان نیز گفت: لازم است از جناب مهندس سیدهاشم بصری سرپرست محترم و همکاری تمامی پرسنل پرتلاش شهرداری، همکاران دلسوز شورایی، صبر و نجابت اهالی شهر و رسانه ها در طول این مدت تشکر و قدردانی نمایم.

\n\n

 

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر