شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۵۷۰۰
سه‌شنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

فکرشهر: عوامل تهدید و چالش‌های سلامت شهرستان گناوه در قالب برپایی نمایشگاه " سلامت از نگاه کاریکاتور" روز سه شنبه در آیینی با حضور مسئولان استانی و محلی گشایش یافت.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، بیماری های غیرواگیردار، سلامت روان و دفع دانش بنیان پسماند شهری از عمده چالش‌های سلامت ۱۴۰۱ شهرستان گناوه شناخته شده است که در این نمایشگاه آثار هنرمند علیرضا احمدی خرم به جامعه معرفی می‌شود.

رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: این نمایشگاه که سلامت و هنر را پیوند داده است، توسط اندیشگاه سلامت شهرستان گناوه به عنوان اولین کار ۱۴۰۱  در استان بوشهر با همکاری فرمانداری، شبکه بهداشت ودرمان و انجمن علمی حقوقی دانشگاه پیام نور برپا شده است.

دکتر عیسی صفوی افزود: آثار ارایه شده در این نمایشگاه بر چندین محور تهدیدکننده‌های سلامت شهرستان گناوه از جمله سلامت روان، کم تحرکی، چاقی، آسیب های فضای مجازی، طلاق و اعتیاد موادمخدر در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۸۰ عامل، سلامت ما را تهدید می‌کند، بیان کرد: اندیشگاه سلامت گناوه متشکل از اندیشمندان و نخبگان شهرستان گناوه، آماده همکاری با دیگر افراد نخبه و توانمند برای استفاده از نظرات و راهکارهای مفید آنها در حل شاخص‌های تهدید کننده سلامت در این شهرستان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گناوه گفت: اگر ظرفیت جامعه هنری کشور در حوزه سلامت بکار گرفته شود، در سلامت مردم تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت که این نمایشگاه در همین ارتباط اثرگذاری خوبی ایفا می کند.

محمد اسدی افزود: برپایی این نمایشگاه که توسط نخبگان و خود مردم برپا شده است، می تواند در ارتقا و آگاهی بخشی مردم این شهرستان در حوزه  سلامت داشته باشد.

منصوره حسینی رئیس اندیشگاه سلامت گناوه بیان کرد: در این نمایشگاه تلاش شده تا رسالتی که بر دوش این اندیشگاه است، به صورت هنری به مردم تبیین شود. 

وی اظهارداشت: آموزش و پژوهش از رسالت های  اندیشگاه است که در این ارتباط برنامه‌ریزی لازم به عمل آمده است.

اسدی گفت: نخبگانی که در این اندیشگاه فعالیت دارند مصصم شدیم که تهدیدکننده های سلامت شهرستان گناوه از جمله بیماری های غیرواگیر هنرمندانه به مردم معرفی کنیم.

علیرضا احمدی خرم از هنرمندان برجسته که آثار خود را در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده است، گفت: آثار هنری ارایه شده در این نمایشگاه متشکل از ۲۳ تابلو با عناوین خاص در حوزه چالش‌های سلامت گناوه است که با زبان طنز و کاریکاتور در معرض دید مردم قرار می‌گیرد.

این هنرمند فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۲ شروع کرده و تاکنون در چندین جشنواره و نمایشگاه‌ها و مسابقات مهم هنری کشور حضور و صاحب رتبه های برتر شده است.   

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر