جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
تایید خبر فکرشهر؛
فکرشهر: در حالی روز گذشته، مهلت قانونی مسئولین وزارت کشوری برای استعفا جهت حضور در انتخابات مجلس به پایان رسید که خبر می رسد از استان بوشهرف 5 نفر از سمت خود استعفا داده اند...
کد خبر: ۱۲۵۸۵
پنجشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰

فکرشهر: در حالی روز گذشته، مهلت قانونی مسئولین وزارت کشوری برای استعفا جهت حضور در انتخابات مجلس به پایان رسید که خبر می رسد از استان بوشهرف 5 نفر از سمت خود استعفا داده اند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، رییس ستاد انتخابات استان بوشهر با تایید این خبر گفت: این افراد شامل سه نفر از مشاوران استاندار، یک مدیرکل ستادی و یک معاون فرماندار است.

\n\n

فتح الله حقیقی یادآورشد: براساس ماده 29 قانون انتخابات مدیرانی که قصد شرکت در انتخابات داشته باشند باید شش ماه قبل از برگزاری انتخابات استعفای خود را تقدیم مسوولان مربوطه کنند.

\n\n

وی به ایرنا، گفت: انتخابات ده مرحله دارد که هم اینک در مرحله نخست آن هستیم و ستاد انتخابات در این استان تشکیل شده است و فعالیت خود را براساس تقویم زمانی ابلاغی از وزارت کشور شروع کرده است.

\n\n

حقیقی یادآورشد: احکام رییس و جانشین ستاد و کمیته های استعلامات، فناوری اطلاعات،اخبار و اطلاعات و حقوقی و انتخابات ، مالی و پشتیبانی و رییس ستاد امنیت از سوی استاندار بوشهر صادر و ابلاغ شده است.

\n\n

وی گفت: هدف ما برگزاری انتخاباتی سالم ، رقابتی و با حضور پرشور و حداکثری مردم و بدور از هرگونه چالش های امنیتی است.

\n\n

رییس ستاد انتخابات استان بوشهرافزود: همه ما مسوولان برگزاری انتخابات، گروهها، احزاب سیاسی و نهادهای مدنی، کاندیداها و طرفداران باید با عزم ملی فضا را برای حضور پرشور انتخاباتی فراهم کنیم .

\n\n

مدیران مستعفی چه کسانی هستند؟

\n\n

هر چند اسامی مدیران مستعفی از منابع رسمی اعلام نشده، اما همانطور که پیش از این نیز فکرشهر اعلام کرده بود، یکی از این مدیران عادل دهدشتی، معاون سیاسی ـ اجتماعی فرماندار دشتستان می باشد که برای کاندیداتوری در همین حوزه، حضور خواهد یافت؛ همچنین محمدباقر سعادت که مشاور استاندار بوده نیز برای کاندیداتوری در حوزه ی دشتستان از سمت خود استعفا داده است.

\n\n

نام مجیدحسینی کنگانی و قیصر صالحی نیز به عنوان دو مشاور دیگر استاندار بوشهر برای کاندیداتوری در حوزه انتخابیه دیر، کنگان و جم مطرح می شود که از سمت های خود استعفا کرده اند. 

\n\n

علاوه بر این، نعمت الله سبحانی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان نیز برای کاندیداتوری از حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان از سمتش استعفا کرده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری جمعه 7 اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد و استان بوشهر نیز در مجلس، دارای چهار کرسی نمایندگی خواهد بود.

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر