جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۵۹۰۱
جمعه ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۰

فکرشهر: مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان بوشهر گفت: هزار و ۵۰۰ نفر از کارجویان استان با هدف جذب در بنگاه‌های اقتصادی مهارت آموزی می‌شوند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالمجید دراهکی بیان کرد: یکی از مصوبات هیات دولت در سفر رییس جمهور به استان توانمندی نیروی انسانی بومی برای اشتغال در طرح‌ها و بنگاه‌های اقتصادی فعال در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی بود که در همین راستا تفاهمنامه‌ای میان استانداری بوشهر، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و شرکت ملی نفت منعقد شد.

وی ادامه داد: براساس این تفاهمنامه مقرر شد در ۵ حرفه پرطرفدار و مورد نیاز بنگاه‌های فعال حوزه نفت، گاز و پتروشیمی شامل ابزار دقیق، لوله‌کشی صنعتی، برق‌کار صنعتی و ۲ حرفه مرتبط با حوزه جوش شامل جوش آرگون و جوش برق توانمندی نیرو‌های انسانی انجام شود.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان یادآور شد: این دوره‌های آموزشی از اول مهر ۱۴۰۱ در ۷ شهرستان استان به صورت پایلوت برگزار شده است و برنامه‌ریزی شده در مدت ۲ سال هزار و ۵۰۰ نفر آموزش‌های لازم را فرا بگیرند، که برای این آموزش‌ها ۱۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، میانگین دوره‌های آموزشی بسته به رشته مورد نظر ۲ تا ۶ ماه تعیین شده که مشاوران در مراکز فنی و حرفه‌ای پیش از آموزش، راهنمایی‌های لازم را برای افراد متقاضی انجام می‌دهند.

دراهکی ادامه داد: پس از سپری شدن دوره آموزشی نیز آزمون پایان دوره با حضور ناظران شرکت نفت برگزار می‌شود و شرکت کنندگان درصورت کسب حد نصاب نمره با دریافت گواهینامه می‌توانند در شرکت‌های نفتی مشغول به کار شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر